۲۱ خرداد ۱۴۰۱، ۸:۳۹

جواد نصیری در گفتگو با مهر:

دعوت وزیر ورزش ظاهری بود/ اقدام وزارت ورزش خسارت خواهد داشت

دعوت وزیر ورزش ظاهری بود/ اقدام وزارت ورزش خسارت خواهد داشت

مسئول انجمن موی تای گفت: وزیر ورزش فقط مقابل دوربین ها ما را به جلسه دعوت کرد، ولی همان روز اقدامی انجام دادند که می تواند برای ورزش ایران خسارت بار باشد.

جواد نصیری تنها نماینده فدراسیون بین المللی موی تای در ایران با بیان مطلب فوق به خبرنگار مهر اظهار داشت: در جریان مسابقات قهرمان جهان در جلسات مختلفی با مسئولان فدراسیون جهانی شرکت داشتم و در بین مسائل مختلف، یکی از مهمترین موضوعات مطرح شده، حمایت از کشورهای عضو بود. بر همین اساس اعلام شد که IFMA تنها موی تای مورد پذیرش کمیته بین المللی المپیک، شورای المپیک آسیا و دیگر نهادهای معتبر بین المللی بوده و باید مستقل به فعالیت‌های خود ادامه دهد و نمی‌تواند زیر نظر فدراسیون دیگری باشد.

وی افزود: بر همین اساس است که معتقدم آقایان در وزارت ورزش تصمیم عجولانه ای گرفتند و بر خلاف قوانین داخلی و بین المللی اقدام کردند. آقای وزیر در برابر دوربین‌های سیما ما را به حضور در جلسه و مذاکره دعوت می‌کند، ولی عملاً هیچ اتفاقی که نمی‌افتد هیچ، همان روز نامه‌ای به یک فدراسیون ورزشی ارسال و می‌گویند موی تای زیر نظر شما!

نصیری به مسابقات قهرمانی جهان هم اشاره کرد و گفت: به جرأت می‌توان گفت که تیم ما بهترین نتیجه را کسب کرد. تیمی ۳۵ نفره بدون حمایت بخش دولتی و وزارت ورزش که متولی ورزش کشور است، با هزینه شخصی و جذب حامی مالی توسط ورزشکاران، بدون اردو و تمرین راهی این رقابتها شد و ۱۸ مدال کسب کرد. یعنی هر دو نفر یک مدال، این خیلی خوشایند است که ورزشکاران مظلوم موی تای چنین نتیجه شایسته ای کسب می‌کنند.

دعوت وزیر ورزش ظاهری بود/ اقدام وزارت ورزش خسارت خواهد داشت

رئیس موی تای ایران ادامه داد: مسابقات قهرمانی جهان در سطح فنی بسیار بالایی برگزار شد. در میان قدرتهای دنیا، تیم‌های چون یمن، اردن، عراق، مراکش، بحرین و… پیشرفت چشمگیری داشتند. دیگر هیچ تیمی را نمی‌توان دست کم گرفت. برنامه توسعه‌ای فدراسیون جهانی به خوبی جواب داده و شاهد رشد و شکوفایی این رشته جذاب در سراسر دنیا هستیم.

نصیری ادامه داد: در حاشیه این رقابتها انتخابات فدراسیون آسیایی برگزار شد که بنده به عنوان عضو شورای ریاست این نهاد بین المللی و تنها نماینده رسمی و قانونی IFMA در ایران، در این مجمع حاضر و در انتخابات موی تای آسیا، برای کسب کرسی نایب رئیسی قاره کهن بیشترین رأی کسب کردم. در مجمع جهانی به احترام بزرگان فقید موی تای جهان از جمله استاد مرحوم توحیدی یک دقیقه سکوت انجام شد و از ایران به عنوان تنها کشوری که برابری جنسیتی را رعایت کرده تقدیر بعمل آمد.

وی در پایان تصریح کرد: رقابتهای قهرمانی جهان نه تنها دستاورد بزرگی برای موی تای ایران محسوب می‌شود. بلکه عوائد آن نصیب کل ورزش کشور خواهد شد. متأسفانه در داخل کشور این رشته مظلوم واقع شده و به من تا انتها پای ورزشکاران و مطالبه به حق آنها ایستاده‌ام. نمی‌توان در کشور اسلامی زور گرفت و کارهای خلاف قانون انجام داد.

کد خبر 5511068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • US ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
      1 0
      وزارت ورزش همین کارو با کیک بوکسینگ هم کرده و منافع ملی را نادیده گرفتند برای منافع شخصی یک مشت فرصت طلب. خودشان فدراسیونهای مجعول مانند wkf تاسیس می کنند و میگویند واکو جعلی است.