۲۱ خرداد ۱۴۰۱، ۱۰:۵۴

در کتاب جدید نشر تاریخ ایران؛

بحران اقتصادی ایران در قرن دوازدهم قمری بررسی شد

بحران اقتصادی ایران در قرن دوازدهم قمری بررسی شد

کتاب «ایران و بحران اقتصادی: تحولات اقتصادی ایران قرن دوازدهم قمری» نوشته سمیه خانی پور توسط نشر تاریخ ایران منتشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، نشر تاریخ ایران کتاب «ایران و بحران اقتصادی: تحولات اقتصادی ایران قرن دوازدهم قمری» نوشته سمیه خانی پور را با شمارگان هزار نسخه، ۷۳۵ صفحه و بهای ۱۰۰ هزار تومان منتشر کرد.

این کتاب پژوهشی است تاریخی در بررسی علل و عوامل داخلی و خارجی موثر بر فرآیند تحولات اقتصادی ایران در قرن دوازدهم قمری (از سقوط حکومت صفوی و آغاز حاکمیت هفت ساله افاغنه بر ایران تا پایان دوره زندیه). کتاب همچنین به بررسی مسائلی چون تأثیر اهداف و سیاست‌های اقتصادی و سیاسی قدرت‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای بر تحولات اقتصادی ایران در قرن دوازدهم قمری، عوامل موثر در کاهش سطح روابط و تعاملات تجاری ایران در سده یاد شده، جایگاه خلیج فارس در سیاست‌های اقتصادی دولت‌های افشاریه و زندیه و پیامدهای تحولات اقتصادی ایران در سده دوازدهم قمری می‌پردازد.

کتاب شامل ۶ فصل به ترتیب با این عناوین است: «مفاهیم نظری و تئوریک»، «فرآیند تحولات اقتصادی ایران در دوره حاکمیت افاغنه بر ایران»، «بررسی وضعیت اقتصادی ایران در دوره افشاریه»، «اقتصاد ایران در دوره زندیه»، «تاثیر عوامل سیاسی بر روند کاهش ارزش پولی ایران در قرن دوازدهم قمری» و «پیامدهای اجتماعی و اقتصادی ایرانِ قرن دوازدهم قمری».

سمیه خانی پور دکترای تاریخ ایران دارد و عضو هیات علمی گروه ایران‌شناسی دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان است. از دیگر کتاب‌های منتشر شده او می‌توان به این عناوین اشاره کرد: «در مسیر آدمیت: بازشناسی و بیوگرافی محمدحسین رکن‌زاده ‌آدمیت» «تاریخ تشیع در لرستان: چگونگی پیدایش مذهب تشیع و نحوه‌ی ورود اسلام به ایران، و بویژه لرستان به همراه آیین‌ها و باورهای شیعی و خدمات علمی و فرهنگی آن»

کد خبر 5511224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha