۲۱ خرداد ۱۴۰۱، ۱۸:۱۲

استمرار پیگیری‌های مهر؛

آب به انجیرستان‌های پلدختر می‌رسد/ راه‌اندازی ایستگاه موقت آب

آب به انجیرستان‌های پلدختر می‌رسد/ راه‌اندازی ایستگاه موقت آب

خرم‌آباد- در پی انتشار گزارش کم‌آبی در انجیرستان‌های پلدختر در خبرگزاری مهر، رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان از راه‌اندازی ایستگاه موقت پمپاژ آب در منطقه «زیویار» این شهرستان خبر داد.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: خشکسالی و بحران آب در پلدختر جدی شده به طوری که خروجی آب رودخانه‌ها به صفر رسیده و دبی آب آنها نسبت به گذشته کاهش شدیدی داشته‌اند، این موضوع باغداران و کشاورزان را به ویژه در منطقه «زیودار» بخش معمولان پلدختر به عنوان قطب انجیر سیاه در کشور بسیار نگران کرده است.

در این راستا خبرگزاری مهر طی هفته گذشته اقدام به انتشار گزارش «سیلی خشکسالی صورت باغات انجیر را سیاه کرد / دست خالی «مادیان رود»!» کرد و در قالب این گزارش بر ضرورت رفع مشکل انجیرستان های شهرستان پلدختر در اسرع وقت تاکید کرد.

روزهای برزخی میوه بهشتی/سیلی خشکسالی صورت باغات انجیر را سیاه کرد

راه‌اندازی ایستگاه موقت پمپاژ آب در دستور کار قرار گرفت

سید عماد شاهرخی رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان در نشست با خبرنگاران در سخنانی با اشاره به مشکل تأمین آب باغات انجیر پلدختر اظهار داشت: در این رابطه یک کار انقلابی و جهادی در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه ظرف دو هفته گذشته، بازدیدی را به همراه نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی از انجیرستان های این شهرستان داشتیم عنوان کرد: در این بازدید به این نتیجه رسیدیم که در یک اقدام فوری و جهادی یک ایستگاه موقت پمپاژ آب را در این منطقه راه اندازی کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه این قول را ما آنجا دادیم که ظرف ۱۰ روز این کار را انجام دهیم تصریح کرد: با یاری خدا و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، فردا یکشنبه یا دوشنبه استارت ایستگاه موقت پمپاژ آب را در این منطقه خواهیم زد.

روزهای برزخی میوه بهشتی/سیلی خشکسالی صورت باغات انجیر را سیاه کرد

شاهرخی بیان داشت: این امر یک کار بزرگ است که انجام شده و از همه ظرفیت‌های خود و تجهیزاتی که داشته‌ایم استفاده کرده‌ایم تا بتوانیم این کار را انجام دهیم.

وی تاکید کرد: ایستگاه دائم پمپاژ آب این منطقه نیز تقریباً ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امیدواریم آن را ظرف مدت مقرر به نتیجه برسانیم، پیمانکار پای کار است تا بتوانیم کار را انجام دهیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان بیان داشت: ظرفیت ایستگاه موقت پمپاژ آب که قرار است راه اندازی شود ۲۲۰ لیتر در ثانیه است و ۴۰۰ هکتار از انجیرستان ها را تحت پوشش قرار می‌دهد.

کد خبر 5511719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha