۲۲ خرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۴۷

معاون اقتصادی استاندار قزوین:

خرید تضمینی مرغ از مرغداران ادامه خواهد داشت

خرید تضمینی مرغ از مرغداران ادامه خواهد داشت

قزوین- معاون اقتصادی استاندار قزوین گفت: خرید تضمینی مرغ از مرغداران در ماه آینده نیز ادامه خواهد داشت تا مرغداران بدون نگرانی از عرضه مرغ، نسبت به تولید و فروش این محصول اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، میثم پیله فروش در جلسه ستاد تنظیم بازار استان قزوین که صبح یکشنبه در سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری قزوین برگزار شد با تقدیر ار همراهی و همبستگی مدیرانی استانی در زمینه عملیاتی شدن قانون هدفمندی یارانه‌ها و اصلاحات ارزی اظهار کرد: هماهنگی بین مدیران استان موجی موفقیت است و این موضوع موجب عبور موفق از مرحله اول اجرای طرح مردمی سازی یارانه در استان شده است.

معاون اقتصادی استاندار قزوین بیان کرد: امروز ۱۴۰۰ دستگاه هوشمند در سراسر استان قزوین در نانوایی‌ها نصب شده است و یک کار بزرگ در این زمینه انجام شده است، کاری که در دو هفته در استان قزوین انجام شده بیش از دو ماه در استان زنجان به طول انجامیده است و ما از تلاش‌های شبانه روزی بانک عامل و جهاد کشاورزی استان برای عملیاتی شدن این طرح در قزوین تقدیر می‌کنیم.

وی با بیان این موضوع که نظارت‌ها بر فعالیت‌های صنفی باید به صورت مردمی انجام شود گفت: سامانه نظارت وزارت کشور به گونه‌ای تعریف شده است که شهروندان می‌توانند مراحل پیگیری شکایات خود را در لحظه مشاهده کنند و این شفافیت در ادامه نیز در موضوعات مختلف ادامه خواهد داشت لذا ما ار مردم برای بهره بردن از این امکان و سامانه دعوت می‌کنیم.

این مسئول افزود: یکی از اتفاقات خوبی که رخ داده حذف ۸ درصد از مالیات قند و شکر تولید داخل و گندم، غلات، دانه‌های روغنی و … خارجی است به این معنا که از ۹ درصد مالیات تنها یک درصد آن اعمال خواهد شد و همه باید این تغییر مالیات را اعمال نمایند، این تغییر در مالیات هدیه به مردم همزمان با ولادت امام رضا (ع) است.

پیله فروش تبیین کرد: موضوع دیگر خرید مرغ از مرغداران است که همان طور که پیشتر تعیین شده ما مرغ را ۳۳ هزارتومان بعلاوه ۶ هزار تومان هزینه‌های بسته بندی و … از مرغداران خرید می‌کنیم و برای ماه‌های آینده نیز خرید تضمینی مرغ بدون واسطه کشتارگاه را در دستور کار قرار خواهیم داد تا تولید کننده آسیبی در این زمینه نبیند و با توجه به خرید نهاده به صورت آزاد متضرر نشود.

معاون اقتصادی استاندار قزوین خاطرنشان کرد: واحدهای بزرگ اداری، تجاری و صنعتی استان، نان مورد نیاز خود را از برخی واحدهای مشخص تهیه کنند و دستگاه‌ها باید نظارت کنند که این واحدها مبنای قیمت گذاری نان نشوند.

کد خبر 5512436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha