۲۳ خرداد ۱۴۰۱، ۱۱:۴۷

همزمان با ایام میلاد امام رضا (ع)؛

«پیوند الهی» منتشر شد/توصیه‌های آیت‌الله تهرانی به زوج‌های جوان

«پیوند الهی» منتشر شد/توصیه‌های آیت‌الله تهرانی به زوج‌های جوان

دفتر حفظ و نشر آثار آیت‌الله حاج مرتضی تهرانی کتاب «پیوند الهی» را همزمان با ایام میلاد حضرت امام رضا (ع) منتشر و راهی بازار نشر کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، «پیوند الهی» تازه‌ترین اثر منتشره از آیت‌الله حاج‌آقا مرتضی تهرانی است که شامل پنج خطبه (سخنرانی) پیش از جاری شدن صیغه عقد زوج‌های جوان است. این خطبه‌ها شامل نکات کاربردی و اخلاقی زندگی مشترک همسران است که آیت‌الله حاج‌آقا مرتضی تهرانی به زبان بسیار ساده و با مثال‌های ملموس بیان کرده‌اند.

«پیوند الهی» را دفتر حفظ و نشر آثار آیت‌الله حاج‌آقا مرتضی تهرانی منتشر کرده است.

در بخشی از مقدمه این کتاب آمده است:

«برخی افراط و تفریط‌ها در اموری مثل ازدواج، جامعه مؤمنین را دچار آسیب‌پذیری کرده است. آیت‌الله حاج‌آقا مرتضی تهرانی رضوان‌الله‌تعالی‌علیه در امر ازدواج مشاوره می‌داد. قبل، حین و بعد از ازدواج و تولد فرزند.

توصیه‌های ایشان همانند همه رفتار، گفتار و حالات ایشان رنگ‌وبوی توحیدی داشت. دلیل واضح آن نیز در گفتار حاج‌آقا وجود داشت؛ انسان بدون توحید از همه موجودات پست‌تر خواهد شد. اما نگاه توحیدی به امر ازدواج، گاهی تصور معلمی‌کردن برای همسر را به ساده‌اندیشان می‌داد که حاج‌آقا نقطه مقابل آن را توصیه می فرمودند: ازدواج کن تا آدم شوی!

این سخن را کسی کامل درک می‌کند که حاج‌آقا را تاحدی بشناسد؛ یعنی بداند حاج‌آقا حرفش این است که عُقلایی عمل کن و مشکلات را تقدیر الهی برای افزایش ارتباط روحی بین خودت و خداوند تعالی بدان.

«پیوند الهی» منتشر شد/توصیه‌های آیت‌الله تهرانی به زوج‌های جوان

کتاب حاضر مجموعه نسبتاً کاملی از فرمایشات مرحوم آیت‌الله حاج‌آقا مرتضی تهرانی است که مطالعه آن برای جوانان در شُرفِ ازدواج ضروری است؛ اما کسانی که ازدواج کرده‌اند و یا فرزند دارند نیز می‌توانند از رهنمودهای آن بهرمند شوند.»

پیش از این کتاب‌های «معرفت در زیارت علی‌بن‌موسی‌الرضا صلوات‌الله‌ علیه»، مجموعه «خدا شناختنی است»، «توسل در دنیا بذر شفاعت در آخرت»، «چشم‌هایت را باز کن»، «سفر چهارم» و با محوریت اخلاق و عرفان از ایشان منتشر شده است.

کد خبر 5513125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha