۲۳ خرداد ۱۴۰۱، ۱۴:۱۰

صبح یکشنبه انجام شد؛

حضور وزیر فرهنگ عراق در مرکز دائرة‌المعارف بزرگ اسلامی

حضور وزیر فرهنگ عراق در مرکز دائرة‌المعارف بزرگ اسلامی

وزیر فرهنگ، گردشگری و آثار باستانی عراق ضمن حضور در مرکز دائرة‌المعارف بزرگ اسلامی و دیدار با مسئولین این مرکز، در جریان فعالیت‌های این مؤسسه پژوهشی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن ناظم وزیر فرهنگ، گردشگری و آثار باستانی عراق به‌همراه معاونان و مدیران خود، صبح دیروز یک‌شنبه بیست‌ودوم خرداد، در مرکز دائرة‌المعارف بزرگ اسلامی (مرکز پژوهش‌های ایرانی و اسلامی) حضور یافت و با کاظم موسوی بجنوردی، رئیس این مرکز دیدار کرد.

او در این ملاقات، که غلامرضا اباذری، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق نیز حضور داشت، در جریان فعالیت‌های این مؤسسه پژوهشی قرار گرفت و از روند و روالِ تألیف و تدوینِ پروژه‌های علمی به‌ویژه دائرة‌المعارف بزرگ اسلامی به سه زبانِ فارسی، عربی و انگلیسی، دانشنامه فرهنگ مردم ایران، دانشنامه تهران بزرگ، تاریخ جامع ایران و جغرافیای جامع ایران آگاهی یافت.

او سپس ضمن بازدید از بخش‌های علمی مرکز، با حضور در بخش جغرافیا، با علی همدانی، مدیر این بخش و مدیر دانشنامه تهران بزرگ گفت‌وگو و از اصولِ دانشنامه‌نگاری در این نهاد علمی کسب اطلاع کرد.

وزیر فرهنگ، گردشگری و آثار باستانی عراق در ادامه از کتابخانه مرکز بازدید کرد و در گنجینه پژوهشی ایرج افشار نیز حضور یافت و با نمونه‌ای از کتابخانه‌ها و مجموعه‌های اهدایی آشنا شد.

کد خبر 5513358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha