۲۳ خرداد ۱۴۰۱، ۱۶:۵۰

فرماندار قم:

حجم آب انتقالی از سدکوچری به قم کفاف استان را نمی‌دهد

حجم آب انتقالی از سدکوچری به قم کفاف استان را نمی‌دهد

قم- فرماندار قم با اشاره به کاهش نزولات آسمانی در کشور گفت: همین امر موجب شده تا میزان آب انتقالی از سدکوچری به قم نیز کاهش یابد که البته این حجم از آب ورودی کفاف استان را نمی‌دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس ذاکریان ظهر دوشنبه پس از بازدید از سدکوچری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سال‌های گذشته زحمات بسیاری کشیده شد تا آب از فاصله ۳۰۰ کیلومتری به شهر قم برسد.

فرماندار قم عنوان داشت: به مردم قم اطمینان می‌دهیم آب آشامیدنی در اختیار آنان از جهت بهداشتی و کیفیت استاندارهای خوبی دارد.

وی با اشاره به کاهش نزولات آسمانی در کشور بیان داشت: همین امر موجب شده تا میزان آب انتقالی از سدکوچری به قم نیز کاهش یابد و البته این حجم از آب ورودی کفاف استان را نمی‌دهد و همین امر موجب شده تا برای جبران کمبود آب، چاه‌های استان نیز وارد مدار شوند.

ذاکریان ادامه داد: به جهت اینکه آب چاه‌های داخل استان به مدار مصرف اضافه شدند؛ آبی که در شبکه وجود دارد کیفیت پایین‌تری داشته و شور است هر چند که از نظر سلامت بهداشتی مشکلی ندارد.

وی عنوان داشت: اگر شهروندان در جریان فرآیند پیچیده تأمین، تصفیه و انتقال آب به قم قرار گیرند این امر موجب خواهد شد تا در مصرف دقت لازم را داشته باشند که در این زمینه نیاز است کار رسانه‌ای صورت گیرد و مستندی با این موضوع ساخته شود.

فرماندار قم افزود: از شهروندان قمی در خواست می‌شود با توجه به شرایط استان و کمبود آب؛ در مصرف بهینه آب صرفه جویی کنند تا شاهد قطعی نباشیم و افراد بیشتری از نعمت آب آشامیدنی بهره مند شوند.

کد خبر 5513522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha