رئیس مرکز اجرایی مقابله با مین در یمن خبر داد؛

۳۹۵۶ شهید و زخمی بر اثر بمبهای خوشه ای ائتلاف سعودی

۳۹۵۶ شهید و زخمی بر اثر بمبهای خوشه ای ائتلاف سعودی

رئیس مرکز اجرایی مقابله با مین در یمن اعلام کرد که بمب های خوشه ای و مین ها همچنان از میان غیرنظامیان یمنی به ویژه همزمان با بازگشت آنها به منازلشان، قربانی می گیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی صفره رئیس مرکز اجرایی مقابله با مین در یمن به المسیره گفت: ما ۱۱۳ قربانی بمب های خوشه ای از زمان آغاز آتش بس رصد کرده ایم.

وی افزود: ظرفه دهه اول ماه جاری میلادی ۲۶ نفر بر اثر انفجار مین جان باخته اند.

صفره تاکید کرد: با بازگشت شهروندان به منازلشان در جریان آتش بس، شمار زخمی شدگان ناشی از انفجار بمب های خوشه ای و مین ها افزایش پیدا کرده است.

وی در ادامه گفت: از آغاز سال جاری میلادی ۳۲۶ نفر بر اثر انفجار بمبهای خوشه ای و مینها در استان الحدیده جان باخته اند.

صفره تصریح کرد: از آغاز تجاوز به یمن، بمبهای خوشه ای متجاوزان ۳۹۵۶ شهید و زخمی برجای گذاشته است که ۴۰۰ نفر از آنها را کودکان و ۱۱۵ نفر را زنان تشکیل می دهند.

وی افزود: متجاوزان مانع از ورود دستگاههای مین یاب به صنعا از سال ۲۰۱۸ شده اند و تیم های میدانی با مخاطرات و موانع بسیاری به این سبب روبرو هستند.

مرکز اجرایی مقابله با مین در یمن اعلام کرد که در هفته نخست ماه جاری میلادی مین های به جا مانده از ائتلاف سعودی در شهرهای صعده، الحدیده، تعز و نهم منفجر شدند.

این در حالی است که نماینده سازمان ملل متحد در امور یمن اخیرا اعلام کرد که طرف‌های درگیر در یمن توافق کرده‌اند که آتش‌بس را برای دو ماه دیگر، تمدید کنند.

به پیشنهاد سازمان ملل متحد یک آتش بس دو ماهه از دوم آوریل (۱۳ فروردین) در یمن برقرار شد که از مهمترین مفاد آن ورود ۱۸ کشتی حامل سوخت به بنادر الحدیده و اجازه دو پرواز رفت و برگشت هفتگی از فرودگاه صنعا بود.

کد خبر 5513539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha