در ماه اکتبر رخ داد؛

۱۸ شهید و ۲۸ زخمی بر اثر بمب های خوشه ای متجاوزان در یمن

۱۸ شهید و ۲۸ زخمی بر اثر بمب های خوشه ای متجاوزان در یمن

مرکز اجرایی مین زدایی یمن اعلام کرد که در ماه اکتبر گذشته ۱۸ نفر بر اثر انفجار مین و بمب‌های خوشه‌های شهید و ۲۸ نفر دیگر زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، مرکز اجرایی مین زدایی یمن اعلام کرد که در ماه اکتبر گذشته ۱۸ نفر بر اثر انفجار مین و بمب‌های خوشه‌های شهید و ۲۸ نفر دیگر زخمی شدند.

مرکز مذکور در بیانیه ای اعلام کرد: انفجار مین‌ها و بمب‌های خوشه‌ای به جای مانده از ائتلاف متجاوز سعودی به شهادت ۲۱۹ نفر و زخمی شدن ۴۲۴ منجر شده است. برنامه سازمان ملل برای سامانه مین یاب، هیچ کمکی به یمن نکرده است و تداوم ممانعت از ورود این سامانه، خسارت‌های سنگینی را به یمنی‌ها وارد می‌کند.

این در حالی است که چندی قبل مرکز اجرایی مین زدایی یمن در گزارشی اعلام کرد: بقایای بمب‌های خوشه‌ای که توسط ائتلاف متجاوز بر سر مردم یمن ریخته شده، باعث شهید، زخمی و معلولیت بیش از سه هزار و ۸۴۰ غیرنظامی از جمله زنان و کودکان شده است.

بر اساس این گزارش، یک هزار و ۱۹ نفر از جمله ۱۱۵ کودک و ۳۹ زن بر اثر انفجار بقایای بمب‌های خوشه‌ای شهید و ۲ هزار و ۸۲۲ نفر نیز زخمی شدند.

در این گزارش آمده است: استفاده از بمب‌های خوشه‌ای از سوی ائتلاف سعودی به صدها هکتار محصولات زارعی مردم یمن خسارت وارد کرده است.

خبرگزاری مهر را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

کد خبر 5626118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • فرزاد IR ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
      1 2
      ای نیروهای مومن و الهی یمن با تمام توان درمقابل کفار وملحدین مشرکین و منافقین وآلسعود بجنگید و عربستان (بجزمکه مکرمه و مدینه منوره)و امارات متحده عربی را باخاک یکسان کنید این خواست ملتهای مسلمان منطقه است انشاالله
    • IR ۰۶:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۶
      0 1
      روحشان شاد ویادشان گرامی باد