۲۴ خرداد ۱۴۰۱، ۱۲:۰۸

مهر گزارش می‌دهد؛

محرومیت زدایی در محله منبع آب اهواز/ رئیس جمهور درپی مطالبات آمد

محرومیت زدایی در محله منبع آب اهواز/ رئیس جمهور درپی مطالبات آمد

اهواز- یک روحانی با طلاب و دانشجویان کمر همت بستند تا از محله منبع آب اهواز محرومیت زدایی کنند؛ البته مطالبه گری های آنها بسیاری از مسئولان و حتی رئیس جمهور را به این محله کشاند.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: حجت الاسلام محمد گاشه از ۷ سال پیش توفیق خدمتگزاری به مردم در لباس امام زمان داشته و سه سال است که امام جماعت پایگاه فرهنگی و اجتماعی مسجد انقلاب مهدی (عج) است

امام پایگاه فرهنگی اجتماعی منطقه منبع آب حاشیه شهرستان اهواز به همراه هشت نفر از طلاب و ۱۶ نفر از دانشجویان، کار گروه‌های مختلفی را برای خدمت رسانی فرهنگی - اجتماعی و محرومیت زدایی از این منطقه حاشیه شهر در نظر گرفت.

او به همراه این کارگروه هرشب جلسات گروهی با برنامه‌های فرهنگی، ورزشی و برنامه‌های دیگر را برای جوانان برگزار می‌کرد و جمعه شب‌ها نیز هیئت با دعوت از سخنرانان کشوری برقرار می‌شد و حداقل ۳۵۰ نفر در این برنامه‌ها حضور فعالی دارند.

مطالبات مردمی برای رفع مشکلات منطقه منبع آب اهواز بخشی از فعالیت‌های حجت الاسلام گاشه و گروه جهادی‌اش بوده که برکات فراوانی برای محرومیت زدایی از منطقه داشت.

محرومیت زدایی در محله منبع آب اهواز/ رئیس جمهور درپی مطالبات آمد

انجام آسفالت خیابان‌ها، حل مشکلات برق منطقه و برداشتن دو تپه خطر آفرین در منطقه از کارهای مهمی است او و گروه‌های جهادی رقم زده‌اند؛ همچنین با کمک این گروه‌ها به نیازهای نیازمندان رسیدگی می‌کرد و خانوار را که نیازمند جابه‌جایی بودند، توسط او و گروه‌های جهادی جابه‌جا شدند.

حجت الاسلام گاشه در ایام کرونا علاوه بر ضد عفونی کردن و توزیع محصولات بهداشتی نیز نزدیک ۸ هزار بسته معیشتی از طریق خیران و نهادها جذب و به نیازمندان اهدا کرد؛ او حتی برای گره گشایی و رفع موانع ازدواج ۲۵ سری جهیزیه را با کمک خیران و نهادها تهیه کرد تا این جهیزیه‌ها در نهایت به دختران دم بخت نیازمند هدیه شد.

‏۳۵‬ معتاد به چرخه زندگی برگشت

او در مرکز نیکوکاری مسجد به نیازمندان و بیمارانی که نیاز به درمان دارند ولی پرداخت هزینه را ندارند، پس از هماهنگی با بیمارستان‌ها آنها را به بیمارستان معرفی می‌کرد و برای برخی از بیماری‌ها نیز وام درمان پرداخت کرد؛ البته تیم‌های پزشکی - دندانپزشکی و ویزیت رایگان با مطالبات او و گروه جهادی برای درمان رایگان مردم نیازمند به منطقه دعوت می‌شدند.

حجت الاسلام گاشه حتی در زمینه اشتغالزایی نیز ورود کرده و مرکز پخت نان محلی برای زنان بی سرپرست ۱۰ نفر راه اندازی و آنها صاحب شغل و درآمد کرد؛ البته ایجاد کارگاه خیاطی برای هشت نفر که اکنون در آنجا مشغول به کار هستند از دیگر اقدامات او در زمینه ایجاد اشتغال برای افراد منطقه است.

محرومیت زدایی در محله منبع آب اهواز/ رئیس جمهور درپی مطالبات آمد

امام پایگاه فرهنگی اجتماعی منطقه منبع آب حاشیه شهرستان اهواز حتی برای تحکیم بنیاد مهم خانواده و رشد و ارتقای فرهنگی - تربیتی مردم این منطقه، حسینیه کودک را برای کودکان برگزار کرد و علاوه بر آن جلسات مشاوره خانواده به صورت رایگان برگزار می‌کرد.

همچنین با همت امام محله نیز فرزندان خانواده‌های آسیب دیده در صورت تمایل والدین برای آسیب زدایی و برنامه‌های تربیتی عضو می‌شدند.

در زمینه ترک اعتیاد با کسانی که برای تأسیس کمپ اعتیاد در این محله اقدام کرده‌اند، همکاری کرد و تاکنون بیش از ۱۰۰ نفر برای ترک اعتیاد معرفی شده و ۳۵ نفر از این افراد توانستند با ترک اعتیاد به چرخه زندگی و کانون گرم خانواده برگردند.

همه این کارها با پای کار آوردن مسئولان استانی و منطقه‌ای انجام شد و حتی شخص رئیس جمهور در این منطقه حضور یافت.

کد خبر 5513771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha