۲۵ خرداد ۱۴۰۱، ۱۱:۴۵

در گفتگو با مهر عنوان شد؛

اعزام تیم های امداد و نجات به شهرهای زلزله زده هرمزگان

اعزام تیم های امداد و نجات به شهرهای زلزله زده هرمزگان

بندرعباس - مدیر کل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: پس از وقوع زمین لرزه های بندرچارک و جناح تیم های امداد و نجات و ارزیاب به محل های احتمالی وقوع خسارت اعزام شدند.

مهرداد حسن زاده در گفتگو با مهر با بیان اینکه از حوالی ساعت ۱۰:۲۵ تا ۱۰:۴۵ صبح امروز پنج زمین لرزه استان هرمزگان را تحت تاثیر خود قرار داده است، گفت: کانون تمام این زلزله‌ها بر اساس اعلام مرکز ژئوفیزیک دانشگاه تهران بندر چارک بوده اما عمق و شدت هرکدام متفاوت بوده است. البته بزرگترین زلزله رخ داده تا کنون ۵.۲ ریشتر در عمق ۸ کلیومتری زمین بوده است.

حسن زاده با بیان اینکه این زلزله در نقاط مختلف هرمزگان رخ داده است، گفت: تیم های ارزیاب از استانداری، هلال احمر و … به محل اعزام شده‌اند. همچنین تمامی دستگاه‌های امدادی، خدماتی و انتظامی استان نیز به حالت آماده‌باش درآمده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان هرمزگان با بیان اینکه از مردم می‌خواهم که آرامش خود را حفظ کنند، گفت: تا کنون گزارشی از تخریب و خسارات جانی به ما مخابره نشده است.

به گزارش مهر، از صبح چهارشنبه چهار زمین لرزه به قدرت های ۴.۵، ۴.۴، ۴.۲ و ۴.۶ به ترتیب در ساعات ۱۰ و ۲۵ دقیقه، ۱۰ و ۲۹ دقیقه، ۱۰ و ۴۵ دقیقه و ۱۰ و ۳۴ دقیقه حوالی بندر چارک در شهرستان بندرلنگه از توابع استان هرمزگان را لرزاند. این زمین لرزه ها خسارات جانی و مالی در پی نداشت.

همچنین زمین لرزه ای به بزرگای ۵.۲ ریشتر ساعت ۱۰ و ۳۶ دقیقه شهر جناح در شهرستان بستک را لرزاند. هنوز از خسارت های احتمالی گزارشی ارائه نشده است.

عصر سه شنبه زمین لرزه هایی به قدرت ۳.۵ در عمق ۱۱ کیلومتری زمین حوالی کوخرد در شهرستان بستک، ۳.۶ و ۴.۴ در عمق ۱۶ کیلومتری زمین حوالی بندرچارک در شهرستان بندرلنگه و ۳.۶ ریشتری در عمق ۱۰ کیلومتری زمین در حوالی فین در شهرستان بندرعباس به ثبت رسید.

تیم های امداد و نجات شهرستان های بندرلنگه و بستک در آماده باش کامل قرار دارند. تیم های ارزیاب از سوی مدیریت بحران شهرستان بستک به مناطق زلزله زده در شهر جناح اعزام شدند.

کد خبر 5515025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha