۲۶ خرداد ۱۴۰۱، ۱۶:۵۵

رئیس سازمان تعاون روستایی مطرح کرد؛

استقبال شالیکاران شمال از کشت قراردادی برنج

استقبال شالیکاران شمال از کشت قراردادی برنج

ساری- رئیس سازمان تعاون روستایی کشور با اشاره به استقبال شالیکاران شمال از کشت قراردادی برنج گفت: این طرح سبب حذف واسطه ها می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل قادری فر بعدازظهر پنجشنبه در آئین تجلیل از نمونه‌های برتر کشاورزی مازندران با بیان اینکه کشت قراردادی برنج در استان‌های شمالی با استقبال خوب کشاورزان مواجه شدند، افزود: کوتاه کردن دست واسطه‌های محصول استراتژیکی از جمله برنج را هدف اجرای طرح کشت قراردادی است.

وی با اظهار اینکه شالیکاران محصول خود را سال قبل یک سوم قیمت کنونی فروختند، این موضوع را آزاردهنده دانست و گفت: در طرح کشت قراردادی، کشاورزان برای تأمین نهاده‌ها و فروش محصول به قیمت روز حمایت می‌شوند.

وی با تاکید براینکه کشت قراردادی برنج در حذف واسطه‌ها تأثیر زیادی دارد، درباره طرح آبخیزداری مزارع برنج شمال کشور گفت: این طرح در سطح ۶۰۰ هزار هکتار اجرا می‌شود و اعتبار خوبی نیز برای آن درنظر گرفته شده است.

قادری یادآور شد: قرارگاه سازندگی سپاه، مجری طرح آبخیزداری آبیاری مزارع شمال کشور است و با اجرای آن نیاز به واردات برنج کاهش می‌یابد.

رئیس سازمان تعاون روستایی کشور نیاز به واردات برنج را یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن ذکر کرد و با اشاره به اجرای موفق کشت قراردادی برنج، گفت: کشت قراردادی مرکبات نیز تا چندماه آینده آغاز می‌شود تا باغداران نگران مازندران مصرف نباشند.

وی با اشاره به اینکه کشاورزی سنتی را باید روی ریل دانش بنیان قرار دهیم، گفت: گام دوم آزادسازی یارانه‌ها صیانت از نظام تولید است.

سید محمود حسینی پور استاندار مازندران نیز با اشاره به تشکیل کارگروه‌های مختلف کشاورزی در استان گفت: مازندران در تولید ۱۴ محصول رتبه نخست کشاورز را دارد و نقش آن در امنیت ملی غذایی برجسته است.

وی به ظرفیت‌های موجود در حوزه کشاورزی استان اشاره کرد و گفت: تشکل‌های کشاورزی و کشاورزان پیشرو باید برای تحقق اهداف و دستیابی به کشاورزی دانش بنیان تلاش ویژه ای داشته باشند.

کد خبر 5516149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha