۲۸ خرداد ۱۴۰۱، ۱:۳۹

تاس اعلام کرد:

انتقاد تند مقام روسی از سیاست و مداخلات انگلیس در اوکراین

انتقاد تند مقام روسی از سیاست و مداخلات انگلیس در اوکراین

نماینده روسیه در اتحادیه اروپا گفته است که نخست وزیر انگلیس برای انحراف افکارعمومی از مشکلات لندن از کی یف بازدید می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «ولادیمیر چیژوف»، نماینده دائم روسیه در اتحادیه اروپا روز جمعه در حاشیه مجمع بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ با انتقاد از نخست وزیر انگلیس، گفت: «بوریس جانسون فقط به منظور انحراف افکار عمومی از مشکلات فزاینده کشورش به کی یف سفر می‌کند و در میان رهبران اروپایی در سفر اخیر به کی یف حضور نداشت.»

نماینده روسیه درباره نخست وزیر انگلیس همچنین افزود: «او در خانه با مسائل زیادی مواجه است و حداقل باید گهگاه به شیوه‌ای مشکلات فراموش شوند.»

همزمان با تشدید درگیری‌ها در شرق اوکراین، کشورهای غربی از جمله آمریکا و انگلیس تصمیم گرفته اند تا سامانه‌های پرتاب موشک بردبلند را به اوکراین ارسال کنند. اسپانیا نیز می‌خواهد اوکراین را به موشک‌های ضدهوایی مجهز نماید.

مسکو نیز ضمن تکرار هشدارهای قبلی در این رابطه گفته است که نابودی این تسلیحات برای روسیه بسیار آسان خواهد بود.

همچنین وزارت دفاع انگلیس پیشتر در ارزیابی‌های خود از درگیری‌ها در اوکراین مدعی شده بود که روسیه به این دلیل که موشک مدرن و دقیقش رو به اتمام است، به سیستم‌های تسلیحاتی ناکارآمد متوسل می‌شود که خطر خسارات جانبی قابل توجه و تلفات غیرنظامی را در پی دارد.

کد خبر 5516825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • طرح IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
      0 0
      لعنت خدا بر تمام انگلیسی زبانان زمین، موجودات لعنت شده خداوند