۲۸ خرداد ۱۴۰۱، ۴:۲۵

به دلیل ورود ناو روسیه به آب های سرزمینی؛

دانمارک سفیر روسیه را احضار کرد

دانمارک سفیر روسیه را احضار کرد

مقامات دانمارکی مدعی هستند کشتی جنگی روسیه دو بار آب‌های سرزمینی دانمارک را نقض کرده است و برهمین اساس سفیر روسیه در کپنهاگ به وزارت خارجه احضار شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، دانمارک روز جمعه اعلام کرد که یک کشتی جنگی روسیه دو بار آب‌های سرزمینی دانمارک را نقض کرده است.

در همین ارتباط نیز نیروهای مسلح دانمارک در بیانیه‌ای اعلام کرد که یک کشتی جنگی روسیه حدود ساعت ۳۰ به وقت گرینویچ روز جمعه به آب‌های سرزمینی دانمارک در نزدیکی جزیره بورنهولم این کشور تجاوز کرده است.

«ژپه کوفود»، وزیر امور خارجه دانمارک در توئیتر با هشتگ «ما ناتو هستیم» گفت: «این یک اقدام تحریک آمیز روسیه به شدت غیرمسئولانه، بی ادبانه و کاملاً غیرقابل قبول است.» او افزود: «این تاکتیک‌های قلدری در دانمارک کارساز نیست.»

وزیرخارجه دانمارک همچنین اعلام کرد که در اعتراض به اقدام نیروی دریایی روسیه، سفیر این کشور در کپنهاگ را برای اعلام اعتراض به وزارت خارجه فراخوانده و مراتب اعتراض کپنهاگ به مسکو را اعلام کرده است.

همزمان «مورتن بودسکوف»، وزیر دفاع دانمارک به رسانه‌های محلی اعلام کرد که با وجود ورود ناو روسی به آب‌های سرزمینی دانمارک، اما هیچ تهدید فوری علیه برنامه‌ها و فعالیت‌های عادی دانمارک وجود ندارد. بودسکوف در عین حال این را نیز افزود که ما باید بپذیریم که دریای بالتیک در حال تبدیل شدن به یک منطقه پر تنش است.

دانمارک تا کنون تلاش کرده تا حمایت‌هایی را از اوکراین در جنگ داشته باشد و وزیر دفاع اوکراین ماه گذشته تائید کرد که اوکراین دریافت موشک‌های هارپون از دانمارک را آغاز کرده است. از آن زمان انتشار این خبر با خشم مسکو نسبت به دانمارک روبرو شده است.

کد خبر 5516836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha