۲۹ خرداد ۱۴۰۱، ۱۱:۳۳

امروز یکشنبه؛

فهرست کابینه دولت جدید هنگ کنگ منتشر شد

فهرست کابینه دولت جدید هنگ کنگ منتشر شد

چین فهرست کابینه دولت جدید هنگ کنگ که رهبری آن را اخیرا یکی از طرفداران پکن به دست گرفته است، منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، چین امروز یکشنبه چین امروز یکشنبه فهرست کابینه دولت جدید هنگ کنگ به رهبری «جان لی» را که قرار است در اول ماه جولای (۱۰ تیر) و مصادف با ۲۵ امین سالگرد استقلال هنگ کنگ از استعمار انگلیس سوگند یاد کند، اعلام کرد.

فهرست های منتشر شده توسط خبرگزاری شینهوا و دولت هنگ کنگ نشان می دهد که «پل چان» وزیر دارایی فعلی پست خود را حفظ می کند، در حالی که «پل لام» جایگزین «ترزا چنگ» به عنوان وزیر دادگستری می شود و «اریک چان» وزیر ارشد جدید یا مقام شماره ۲ دولت می شود.

برخی رسانه های هنگ کنگ اعلام کردند که «شی جینپینگ» رئیس جمهور چین قرار است در مراسم تحلیف جان لی در هنگ کنگ شرکت کند، اما این مسئله هنوز رسما تایید نشده است.

پیشتر رسانه های خبری اعلام کرده بودند که جان لی از طرف کمیته انتخاباتی هنگ کنگ که وفاداران دولت چین اکثریت را در آن به دست دارند، به عنوان رهبر جدید این منطقه انتخاب شده است.

وی که ۶۴ سال دارد، یک هزار و ۴۱۶ رأی از یک هزار و ۵۰۰ رأی کمیته انتخاباتی را به خود اختصاص داد و به این ترتیب توانست به عنوان رهبر هنگ کنگ انتخاب شود.

مقام‌های چینی در این باره اعلام کردند که پیروزی تقریباً یکپارچه جان لی در انتخابات نشان می‌دهد که درصد بالایی از جامعه هنگ کنگ «وی را قبول داشته و تأیید می کنند.

دفتر امور هنگ کنگ و ماکائو در پکن نیز در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد: این مسئله نمایشی واقعی از روحیه دموکراتیک است.

رهبر جدید هنگ کنگ با شعار «آغاز فصل جدیدی برای اتحاد هنگ کنگ» وارد عرصه انتخابات شد.

او به دلیل نقشی که در سال ۲۰۲۰ در اجرای قوانین امنیتی چین درهنگ کنگ داشت، از سوی آمریکا تحریم شده است. در عین حال مقامات چین گفتند که اعمال آن قوانین برای بازگرداندن ثبات به هنگ کنگ لازم بوده است.

گفتنی است که هنگ کنگ و مناطق دیگر در چین مانند تبت و تایوان، هدف اعمال سیاست تفرق برانگیرانه «ایندوپاسیفیک» واشنگتن قرار گرفته اند. آمریکا در راستای سیاست یادشده سعی دارد تا با تحریک این مناطق، قدرت روزافزون پکن را مهار کند.

کد خبر 5518037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha