۲۹ خرداد ۱۴۰۱، ۱۲:۱۰

مدیرکل سابق منابع طبیعی غرب مازندران - نوشهر:

تثبیت مرزهای منابع طبیعی در غرب مازندران نیازمند اعتبار ویژه است

تثبیت مرزهای منابع طبیعی در غرب مازندران نیازمند اعتبار ویژه است

نوشهر- مدیرکل سابق منابع طبیعی مازندران - نوشهر تخصیص اعتبار ویژه برای تثبیت مرز مشترک بین عرصه های ملی و مردمی را در غرب استان ضروری دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا سنگاری پیش ازظهر یکشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل منابع طبیعی با اشاره به ساخت ۱۰ بند سرشاخه گیر در غرب استان اظهار داشت: از این تعداد هفت بند در چهار سال اخیر احداث شده است.

وی افزود: با ساخت بند سرشاخه گیر سیلاب‌ها در شهرستان‌های نوشهر و رامسر کنترل و مهار شد و اجرای طرح‌های آبخیزداری بسیاری از شهرها را مقابل سیلاب بیمه و ایمن کرده است.

وی با اشاره به اقدامات طرح آزادسازی ساحل در غرب استان ادامه داد: منابع طبیعی غرب مازندران در آزادسازی ساحل پیشگام بوده است و کارهای خوبی در مناطق غرب استان صورت گرفته است.

سنگاری خواستار همراهی دستگاه‌های دولتی برای تکمیل فرایند آزادسازی حریم ساحل شد و با اشاره به صدور سند تک برگ و کاداستر برای عرصه‌های طبیعی افزود: با تشکیل ستاد شبانه روزی تلاش کردیم در این زمینه کارهای خوبی انجام دهیم و توانستیم تمامی مستثنیات اشخاص را تثبیت کنیم.

مدیرکل سابق منابع طبیعی مازندران - نوشهر با اشاره به سه هزار کیلومتر مرز مشترک با اراضی اشخاص اظهار داشت: تاکنون ۶۳۰ کیلومتر از مرزهای مشترک را با نصب بنچ مارک تثبیت کنیم و باید برای ادامه کار، اعتبار ویژه ای داشته باشیم.

وی از آزادسازی ۱۱۷ کیلومتر نوار ساحلی در غرب استان خبر داد و درباره سرمایه گذاری گفت: سعی کردیم نگذاریم سرمایه گذاران از منطقه خارج شوند تا در ساحل خزر کارهای تفریحی و توریستی را رواج کنند.

وی رونق گردشگری اسلامی را در نوار ساحلی الزامی دانست و گفت: با پنج تا شش سرمایه گذار در نوار ساحلی قرارداد بستیم و یک سرمایه گذار اقدام به سرمایه گذاری دو هزار میلیارد تومانی در نوار ساحلی کرده است.

مدیرکل سابق منابع طبیعی غرب مازندران با اشاره به نصب دوربین البسه یگان حفاظت منابع طبیعی آن را در مستندنگاری تخلفات مؤثر دانست.

در این مراسم مسعود ملکی به عنوان مدیرکل منابع طبیعی مازندران - نوشهر معرفی شد.

کد خبر 5518104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha