۳۱ خرداد ۱۴۰۱، ۱۰:۴۲

پزشکیان در صحن مجلس:

آموزش و درمان با دستور اجرایی نمی‌شود

آموزش و درمان با دستور اجرایی نمی‌شود

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آموزش و درمان را با دستور نمی‌شود اصلاح و اجرایی کرد،گفت: مکانیزم‌ها هستند که باید اصلاح شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود پزشکیان نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی صبح امروز (سه شنبه ۳۱ خردادماه) در صحن علنی مجلس دررابطه با اجرای طرح تعالی و عدالت در حوزه سلامت که توسط وزیر بهداشت و درمان مطرح شد، گفت: واقعیت این است که تا زمانی که مکانیزم‌های پرداخت در سیستم بهداشت و درمان را درست نکنیم، نه مشکل چابهار حل خواهد شد و نه با اضافه کردن تعداد نیروهای بیشتر به کادر درمان، محرومیت مناطق کم برخوردار برطرف خواهد شد.

وی افزود: نمی‌شود برای کادر درمان در مناطق محروم مبلغی حدود ۱۰ تا ۱۵ میلیون در نظر بگیریم و بگوییم در منطقه محروم بماند اما در سیستم‌های خصوصی متخصصان برای یک عمل جراحی به اندازه سقف درآمد کادر درمان در مناطق محروم، دریافتی داشته باشند. امروز سقف حقوق پزشکان مناطق محروم، همان چیزی است که در بخش خصوصی بابت تنها یک عمل جراحی دریافت می‌شود.

پزشکیان تصریح کرد: ۸۰ درصد خدمات بهداشتی و درمانی را دولت ارائه می‌دهد. برای فضا، تجهیزات و ساختمان‌ها اعتبار داده ایم اما حاضر نیستیم به نیروی انسانی پول بدهیم. اگر قرار است بین کسی که کار می‌کند و کسی که کار نمی‌کند، برابری باشد طبیعی است که با این مشکلات روبرو شویم. این رویه باعث می‌شود که کسی که در این دولت در سیستم دولتی کار می‌کند، مورد ظلم باشد و کسی که کار نمی‌کند، جری تر شود.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مشکل ما در مملکت نگاه غیرکارشناسی و غیر تخصصی است. شورای انقلاب فرهنگی علیرغم مخالفت پزشکان و فرهنگستان پزشکی، اقداماتی را انجام می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: آموزش و درمان را با دستور نمی‌شود اصلاح و اجرایی کرد. مکانیزم ها هستند که باید اصلاح شوند. پزشکانی که در این شرایط تربیت شوند و بمانند، مهاجرت خواهند کرد. بهتر است برای مسائلی که داریم، نسخه درستی بپیچیم.

کد خبر 5519829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha