۳۱ خرداد ۱۴۰۱، ۱۶:۳۹

جانشین فرمانده انتظامی کشور:

قانون مبارزه با سرقت بازدارنده نیست

قانون مبارزه با سرقت بازدارنده نیست

البرز - جانشین فرمانده انتظامی کشور گفت: بازدارنده نبودن قانون مبارزه با سرقت باعث تحمیل بار کاری مضاعف به پلیس و دستگاه قضائی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار قاسم رضایی ظهر سه‌شنبه در حاشیه بازدید از پلیس آگاهی استان البرز با بیان اینکه تمام برنامه‌های پلیس در راستای آرامش و امنیت مردم است، اظهار کرد: البرز جزو استان‌هایی به شمار می‌رود که جمعیت غالب آن مهاجر و شناور هستند.

وی ادامه داد: در این استان به دلیل عدم رعایت مسائل حفاظتی شهروندان شاهد افزایش سرقت‌های خرد از سوی معتادان متجاهر هستیم.

جانشین فرمانده انتظامی کشور با اشاره به وظایف پلیس در حوزه سرقت تصریح کرد: پلیس در این حوزه سه وظیفه دارد که دو مورد از آنها شامل آموزش و توجیه شهروندان و اقدامات انتظامی و گشت هدفمند در حوزه پیشگیری است.

وی بیان کرد: سومین وظیفه پلیس در حوزه سرقت کشف و استرداد اموال مردم است که حوزه مقابله‌ای محسوب می‌شود.

سردار رضایی با بیان اینکه مبارزه جدی با مقوله سرقت نیازمند حرکت جدی در راستای اقدامات زیربنایی است، خاطرنشان کرد: این امر باید به طور جدی مورد توجه تمامی دستگاه‌های ذی‌ربط قرار گیرد.

تعداد نگهبان‌های محله ۳ برابر خواهد شد

وی با بیان اینکه با تصمیماتی اتخاذشده تعداد نگهبان‌های محله تا شهریور ماه سال جاری در البرز سه برابر خواهد شد، گفت: در این راستا برای ارتقای امنیت استان، صاحبان باغ‌ها اماکن رفاهی و همچنین مسئولان شهری باید همکاری لازم را در این زمینه با پلیس صورت دهند.

جانشین فرمانده انتظامی کشور با اشاره به دستگیری چندین باره برخی سارقان از سوی پلیس در یک بازه زمانی کوتاه اظهار کرد: با توجه به عدم بازدارندگی قوانین موجود در حوزه مبارزه با سرقت از قوه مقننه و همه مسئولان مربوطه درخواست داریم تا برای کاهش دغدغه مردم در این حوزه با وضع قوانین بازدارنده به این وضع سامان ببخشند.

وی بیان کرد: بازدارنده نبودن قانون مبارزه با سرقت عاملی شده است که بار کاری مضاعف به پلیس و دستگاه قضائی تحمیل شود.

سردار رضایی با اشاره به نقش رسانه برای پیگیری این موضوع تصریح کرد: رسانه‌ها باید دغدغه‌های مردم را طرح و تا به نتیجه رسیدن موضوع پیگیری کنند.

وی با اشاره به تلاش دشمنان و معاندان برای ناامن جلوه دادن کشور متذکر شد: پلیس و سایر دستگاه‌های امنیتی به میزانی از توانمندی رسیده‌اند که حرفه‌ای‌ترین مجرمان را در کوتاه‌ترین زمان ممکن شناسایی و دستگیر می‌کنند.

کد خبر 5520311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha