۱ تیر ۱۴۰۱، ۱۲:۰۴

احداث قطار سریع السیر تهران-اصفهان روی ریل سرعت

احداث قطار سریع السیر تهران-اصفهان روی ریل سرعت

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور ابراز امیدواری کرد پروژه آزادراه کنارگذر شرق اصفهان سال آینده به بهره‌برداری برسد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازی، خیرالله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور صبح امروز در جریان سفر وزیر راه و شهرسازی به استان اصفهان، درباره پروژه‌های مختلف این شرکت که امروز مورد بازدید یا افتتاح توسط وزیر راه و شهرسازی قرار می‌گیرد، عنوان کرد: یکی از این پروژه‌ها آزادراه کنارگذر شرق اصفهان است که یکی از مهم‌ترین آزادراه‌های ما و بخشی از کریدور آزادراهی شمال به جنوب کشور به شمار می‌رود.

به گفته وی، طول این آزادراه ۹۳ کیلومتر است که ۶۳ کیلومتر آن به بهره‌برداری رسیده است و ۳۰ کیلومتر دیگر آن باقی مانده که قسمت جنوبی آزادراه و بخش اتصال به آزادراه اصفهان به شیراز را شامل می‌شود که با پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصد در حال ساخت است و امیدواریم بتوانیم طی سال جاری و سال ۱۴۰۲ آن را به اتمام برسانیم.

وی افزود: امیدواریم پس از بهره‌برداری، امکان تردد خودروهایی که از سمت شیراز و بوشهر به سمت اصفهان می‌آیند، بدون نیاز به ورود به شهر اصفهان، به سمت تهران و شمال کشور فراهم شود.

خادمی درباره دیگر پروژه‌ای که امروز وزیر راه و شهرسازی از روند پیشرفت آن بازدید می‌کند، گفت: پروژه دیگر بازدید از روند اجرایی قطار سریع‌السیر اصفهان - قم - تهران است که ما در طول ۱۵۰ کیلومتر و در ۶ جبهه کاری در حال انجام عملیات‌های مختلف آن هستیم و نزدیک به ۱۱۰۰ نفر در این پروژه الان فعال هستند.

معاون وزیر راه و شهرسازی در پایان گفت: با توجه به اینکه برای تامین اعتبار آن از فاینانس استفاده می‌کنیم، نیازمند همراهی بیشتر سازمان برنامه و بودجه و شورای اقتصاد هستیم. البته مرحله اول فاینانس آن انجام شده و کار هم در حال اجراست اما برای مراحل بعدی فاینانس هم نیاز به کمک این نهادها داریم.

کد خبر 5520914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha