۶ تیر ۱۴۰۱، ۱۰:۴۲

بازرس‌ کل لرستان تشریح کرد؛

پیگیری مستمر مسائل لرستان/ از رصد ترک فعل‌ها تا نظارت بر پروژه‌ها

پیگیری مستمر مسائل لرستان/ از رصد ترک فعل‌ها تا نظارت بر پروژه‌ها

خرم‌آباد- مدیرکل بازرسی لرستان پیگیری مستمر مسائل استان را شاه بیت اقدامات این مجموعه برشمرد و از نظارت بر ساخت‌وسازها و پروژه‌های نیمه تمام، رصد ترک فعل‌ها و پیگیری مسائل پادگان ۰۷ خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید رازانی صبح دوشنبه در نشست با خبرنگاران با اشاره به اینکه وظیفه سازمان بازرسی نظارت بر اجرای صحیح قانون در دستگاه‌های اجرایی است، اظهار داشت: این امر نیز در قالب گزارش‌های برنامه‌ای، بازدیدهای سرزده، موردی و …‌. عملیاتی می‌شود.

وی با اشاره به تاکید رئیس سازمان بازرسی بر برخورد با فساد بیان داشت: پیگیری موضوعات در قالب پیشنهادات بازرسی در گزارش‌ها، مورد پیگیری مستمر قرار می‌گیرند.

بازرس کل لرستان با بیان اینکه این پیشنهادات سازمان بازرسی به دستگاه‌ها به طور مستمر در حال پیگیری است، عنوان کرد: روی موضوعات خیلی پیگیری صورت می‌گیرد و حساسیت داریم که حتماً عملیاتی شوند.

تعیین ضرب الاجل برای پیمانکار پروژه احداث شبکه فاضلاب پلدختر

رازانی با اشاره به انبارهای سازمان فروش اموال تملیکی و پیگیری دستگاه‌های متولی و همچنین سازمان بازرسی برای تعیین تکلیف این انبارها گفت: همچنین پیگیری مشکلات نیمه تمام در حوزه‌های مختلف سیلاب، شهری و … از دیگر اقدامات صورت گرفته بوده است.

وی با تاکید بر ضرورت همکاری مردم و رسانه‌ها با سازمان بازرسی در حوزه‌های مختلف به خصوص پروژه‌های نیمه تمام گفت: ما نیز حداکثر توان خود را در این حوزه به کار می‌گیریم.

بازرس کل لرستان با اشاره به تعیین ضرب الاجل برای پیمانکار پروژه احداث شبکه و… فاضلاب پلدختر برای تکمیل گفت: همچنین پیگیری و تعیین ضرب الاجل برای احداث راه شکافی پل ابراهیم آباد معمولان، دیواره حفاظتی معمولان و … از دیگر اقدامات صورت گرفته بوده است.

رازانی با اشاره به پیگیری برای رفع برخی مشکلات عمران شهری، خرم آباد قبل از فرا رسیدن ایام نوروز امسال تصریح کرد: در این رابطه شهرداری، شورای شهر، شرکت آب و فاضلاب و … را پای کار آوردیم و در کمترین زمان ممکن این مشکلات رفع شدند.

نظارت بر ایمنی ساخت و سازها

وی در ادامه با اشاره به سازه‌های ناایمن و پیگیری برای رفع مشکلات مربوط به ساختمان‌ها گفت: در این راستا به دنبال راه اندازی سامانه‌ای برای ثبت اطلاعات مربوط به این سازها از سوی نظام مهندسی، شهرداری و… هستیم.

مدیرکل بازرسی لرستان بیان داشت: در قالب این سامانه مهندسی ناظر باید گزارش خود را در رابطه با نظارت بر این سازه‌ها ثبت کند، شهرداری نیز باید گزارش خود را ثبت کند تا روند و وضعیت در این رابطه مشخص شود.

رازانی با اشاره به پیگیری این امر از سوی دفتر فنی استانداری لرستان بیان داشت: باید با همکاری رسانه‌ها، دستگاه‌های متولی و همچنین سازمان بازرسی از ساخت و سازهای غیر مجاز در مناطق مختلف جلوگیری به عمل آید.

وی یادآور شد: ما باید به فکر حفظ جان مردم باشیم و در این راستا باید از همه ظرفیت‌های نظارتی استفاده کرد.

پیگیری برای رفع تصرف اراضی منطقه «آبشار طلایی»

بازرس کل لرستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع پادگان ۰۷ خرم آباد تصریح کرد: برای این پادگان یک طرح در سال‌های گذشته مصوب شده است؛ پیگیری در این رابطه نیازمند کار قانونی است و این امر باید از مسیر قانونی شورای عالی معماری و شهرسازی پیگیری شود.

رازانی بیان داشت: فعلاً برای حفظ و نگهداری از این مجموعه، جلوگیری از وقوع آتش سوزی‌ها و نگهداری از آثار تاریخی، ارتش، شهرداری و میراث فرهنگی را پای کار آورده‌ایم.

وی همچنین با اشاره به پیگیری موضوع ترک فعل مدیران در دستگاه‌های اجرایی استان بیان داشت: عموماً گزارش‌های تعقیب اداری، گزارش‌های هشداری، پیشنهادات و … ما ناظر به ترک فعل مدیران است.

بازرس کل لرستان با اشاره به بازدیدهای سرزده از دستگاه‌های اجرایی در این رابطه افزود: می‌خواهیم اوضاع را آن طور که در دستگاه‌ها، نهادها، بانک‌ها و… هست، واقعی ببینیم و بررسی کنیم.

رازانی به پیگیری برای رفع تصرف اراضی منطقه «آبشار طلایی» اشاره کرد و بیان داشت: در این رابطه بحث ما زمین‌های متعلق به راه و شهرسازی و منابع طبیعی است که تصرف شده‌اند.

وی با تاکید بر همراهی و همکاری رسانه‌ها با سازمان بازرسی بیان داشت: باید تلاش کنیم که مشکلات مربوط به استان را با کمک همدیگر حل کنیم، در این رابطه مدیران را نیز همراه کرده‌ایم.

بازرس کل لرستان با اشاره به اینکه ما در جهت حل مشکلات مردم قدم برمی داریم و دستگاه‌های اجرایی برای این ایجاد شده‌اند که کار مردم راه بیفتد، تصریح کرد: تلفن ۱۳۶ سازمان بازرسی نیز برای پیگیری گزارش‌های مردمی به صورت ۲۴ ساعته فعال است.

کد خبر 5524541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha