حماس:

رژیم صهیونیستی هیچ حاکمیتی بر قدس ندارد

رژیم صهیونیستی هیچ حاکمیتی بر قدس ندارد

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس امروز دوشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: رژیم صهیونیستی هیچ گونه حاکمیتی بر قدس ندارد و ما تا زمانی که آزادی قدس را محقق کنیم از آن دفاع خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه شهاب نیوز، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس امروز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: شهر قدس، که مسجدالاقصی در قلب آن قرار گرفته است، بخشی جدایی ناپذیر از سرزمین فلسطین است. رژیم اشغالگر صهیونیستی هیچ حاکمیت و مشروعیتی در قدس ندارد و هر گونه تلاشی از سوی این رژیم برای خدشه دار کردن هویت فلسطینی، عربی و اسلامی پایدارِ آن در طول تاریخ، به جایی نخواهد رسید.

حماس در این بیانیه که در پنجاه و پنجمین سالروز اشغال قدس از سوی رژیم صهیونیستی صادر شده، تاکید کرد: شهر قدس با یکپارچگی کامل همچنان پایتخت ابدی فلسطین باقی خواهد ماند. قدس همواره به عنوان محور حرکت امت عربی و اسلامی محسوب می‌شود و ملت فلسطین با پایداری در این سرزمین، از قدس و مسجدالاقصی با راهکار مقاومت همه جانبه، دفاع خواهد کرد تا در نهایت آزادی فلسطین و بازگشت آوارگان محقق شود.

حماس همچنین درباره تلاش‌ها برای ادغام رژیم صهیونیستی در ساختار جهان عرب از طریق راهکارهایی نظیر عادی سازی روابط، ایجاد ائتلاف‌ها و پیمان‌ها و مشارکت و همکاری هشدار داد و تاکید کرد: این اقدامات از پایه و اساس محکوم است، چون رژیم صهیونیستی از این گونه تحرکات برای افزایش تجاوزات خود علیه ملت فلسطین، سرزمین و مقدسات ما سو استفاده می‌کند.

حماس ضمن تاکید بر لزوم بازنگری دولت‌های عربی در اقدامات خود، از امت عربی و اسلامی خواست در زمینه حمایت از قدس و مسجدالاقصی جدی تر عمل کرده و از پایداری و مقاومت ملت فلسطین حمایت کنند.

کد خبر 5524918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha