۱۱ تیر ۱۴۰۱، ۱۱:۱۴

استاندار خراسان شمالی:

ظرفیت‌های خراسان شمالی باید به کشورهای همسایه شناسانده شود

ظرفیت‌های خراسان شمالی باید به کشورهای همسایه شناسانده شود

بجنورد- استاندار خراسان شمالی با اشاره به ظرفیت‌های متعدد استان، گفت: باید برای توسعه خراسان شمالی این ظرفیت‌ها به کشورهای همسایه شناسانده شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا حسین نژاد صبح شنبه در دیدار معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه، اظهار کرد: از هدف گذاری اصلی استان در بخش صادرات، معرفی توانمندی‌ها و قابلیت‌های استان به سایر کشورها است زیرا قابلیت‌های توسعه‌ای آن بسیار گسترده است.

استاندار خراسان شمالی با اشاره به تأکیدات رئیس جمهور در سفر اخیر به استان جهت بازگشایی بازارچه مرزی، افزود: به دلیل وجود مرز مشترک، ترکمنستان یکی از کشورهای مهم جهت صادرات محصولات و کالاهای استان است لذا کمک و همراهی وزارت امور خارجه را می‌طلبد.

وی به قابلیت‌ها و ظرفیت‌های استان در حوزه کشاورزی نیز اشاره کرد و گفت: ۲۰۰ هکتار شهرک کشاورزی در استان داریم که می‌توان با یافتن بازار فروش، توسعه حوزه کشاورزی را شاهد باشیم.

در ادامه این دیدار مهدی صفری، معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه نیز گفت: هر چند بازارچه‌های مرزی راه خوبی برای صادرات وکمک به توسعه استانهاست اما باید به دنبال صادرات پایدار، انتقال تکنولوژی از سایر کشورها بود.

وی تصریح کرد: وزارت امور خارجه در حوزه انتقال تکنولوژی، ترانزیت، کمک به تولیدات مشترک با سایر کشورها می‌تواند به این استان کمک کند

کد خبر 5528462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
      0 0
      اقای استاندار لطفا یک دستوری مبنی بر جمع اوری سگهای ولگرد ووحشی صادر کنید مردم واقعا در بش قارداش وبابا امان راحت نیستند تعداد این سگهای وحشی از مردم بیشتر شده تا تراررردی قم وسایر شهرها تکرار نشده وبلایی سر مردم نیامده این سگها راجمع اوری کنید