۱۱ تیر ۱۴۰۱، ۱۴:۰۵

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه:

سیاست غلط دولت گذشته صادرات ایران به ترکمنستان را حداقلی کرد

سیاست غلط دولت گذشته صادرات ایران به ترکمنستان را حداقلی کرد

بجنورد- معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه گفت: طی سال‌های گذشته با ترکمنستان ۲.۸ میلیارد دلار صادرات داشتیم اما با سیاست غلط دولت قبل، این عدد به ۱۰۰ میلیون دلار رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی صفری صبح شنبه در کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی خراسان شمالی که در استانداری خراسان شمالی برگزار شد، اظهار کرد: سقف قرار داده شده برای صادرات خراسان شمالی که ۶۰ میلیون دلار است کارشناسی نیست و باید ارتقا یابد.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه ادامه داد: دو سوم کار وزارت خارجه باید به فعالیت‌های اقتصادی معطوف شود.

وی اولویت مراودات اقتصادی دولت سیزدهم را کشورهای همسایه، روسیه، چین، کشورهای آفریقایی و کشورهای آمریکای مرکزی عنوان کرد و افزود: نتیجه این اولویت بندی، رفت و آمدهای رؤسای جمهور کشورها به ایران طی ماه‌های اخیر بوده است.

صفری با تاکید بر اینکه هدف ارزآوری برای کشور است، گفت: اگر مسائل ترانزیت رفع شود، امکان ارزآوری تا سقف ۶۰ میلیارد دلار برای کشور فراهم می‌شود.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه بیان کرد: برای تأمین مواد اولیه شیمیایی ۱.۲ میلیارد دلار باید هزینه کنیم در حالی که امکان تولید ۸۰ درصد این موارد در کشور وجود دارد.

وی صادرات کالاهای دانش بنیان را ضروری دانست و افزود: باید بازارچه مرزی به هر نحوی شده در خراسان شمالی ایجاد شود.

صفری در پایان گفت: سال‌های گذشته با ترکمنستان ۲.۸ میلیارد دلار صادرات داشتیم اما با سیاست غلط دولت قبل، این عدد به ۱۰۰ میلیون دلار رسید لذا به دنبال احیای شرایط گذشته هستیم.

کد خبر 5528692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha