۱۲ تیر ۱۴۰۱، ۱۰:۴۶

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین:

۸۸ درصد آب استان قزوین در بخش کشاورزی مصرف می شود

۸۸ درصد آب استان قزوین در بخش کشاورزی مصرف می شود

قزوین- مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین گفت: بخش کشاورزی با مصرف ۸۸ درصد آب استان بالاترین حجم مصرف آب نسبت به حوزه های دیگر را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار مهر، یداله ملکی صبح یکشنبه در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد: اساسی‌ترین مشکل ما در حوزه انرژی مخصوصاً آب و برق مشکل در نحوه مصرف است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین افزود: مقایسه میزان مصرف ما در حوزه انرژی با میانگین مصارف جهانی نشان می‌دهد که فاصله معقولانه‌ای نداریم و نیاز است رسانه‌ها برای فرهنگ سازی ورود جدی به این حوزه داشته باشد.

این مسئول تصریح کرد: کشورهای پیشرفته با چندین برابر بارندگی نسبت به ما، شیوه مصرف را تغییر داده‌اند ولی ما اصلاً به سمت مصرف بهینه حرکت نکرده‌ایم.

وی تأکید کرد: میانگین بارش‌های جهانی ۸۳۰ میلیمتر است اما این رقم در کشور ما کمتر از ۲۳۰ میلی متر است و این نشان می‌دهد میزان بارندگی در کشور کمتر از یک سوم میانگین جهانی است.

ملکی اضافه کرد: توزیع نامناسب بارش در کشور و نیز در استان ما مشکلات را دوچندان کرده است، در استان قزوین یک میلیارد و ۹۸۰ میلیارد متر مکعب آب استفاده می‌کنیم که ۸۸ درصد در بخش کشاورزی، هشت درصد در حوزه خانگی و در نهایت ۴ درصد از آن نیز در بخش صنعت استفاده می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین ادامه داد: بستن چاه‌های غیرمجاز و مدیریت مصرف و جلوگیری از برداشت‌های غیرمجاز از چاه‌های مجاز دو اقدامی بوده است که برای مدیریت آب‌های زیرزمینی مورد توجه جدی قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: نهضت پرکردن چاه‌های غیرمجاز، بازگشایی رودخانه‌های تصرف شده، تکمیل پروژه‌های عمرانی نیمه تمام از جمله سد نهب، تکمیل سد بالاخانلو، اجرای پروژه انتقال آب شرب سد طالقان به آبیک و قزوین از پروژه‌هایی است که برای بهبود وضعیت آب استان قزوین انجام شده است.

کد خبر 5529325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha