۱۴ تیر ۱۴۰۱، ۷:۵۲

طی مراسمی؛

طرح ملی کاربینی در خراسان جنوبی افتتاح شد

طرح ملی کاربینی در خراسان جنوبی افتتاح شد

بیرجند- طرح ملی کاربینی در حاشیه مانور میدانی دادرس در اردوگاه نوفرست شهرستان بیرجند افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، طی مراسمی صبح سه شنبه با حضور مدیرکل آموزش و پروش استان، طرح ملی کاربینی در حاشیه مانور میدانی دادرس در اردوگاه نوفرست شهرستان بیرجند افتتاح شد.

محمدرضا رضایی در حاشیه این مراسم در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: جمعیت هلال احمر با اجرای طرح ملی دادرس در راستای ایجاد نشاط اجتماعی، با آموزش اصول اولیه امدادی به دانش آموزان آثار ناشی از سوانح و حوادث را کاهش می دهد.

وی با اشاره به اینکه در دهمین دوره طرح دادرس بیش از پنج هزار و ۵۰۰ دانش آموز در ۱۵۰ مدرسه سطح استان آموزش های امدادی را فرا گرفته اند، افزود: مانور میدانی دادرس نیز با مشارکت دانش آموزان منتخب در قالب سه تیم ۱۴ نفره اجرا شد.

رضایی ادامه داد: در این طرح دانش آموزان ضمن آشنایی کامل با جمعیت هلال احمر، هشت آیتم امدادی شامل احیای قلبی ریوی، اسکان اضطراری، مخاطرات، کنترل خونریزی، آتل بندی و شکستگی، پناهگیری و اطفاء حریق را به صورت تئوری و عملی فرا می گیرند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به آماده سازی جامعه در برابر مخاطرات و اهمیت کاهش آثار آسیب‌های ناشی از سوانح و حوادث در چرخه مدیریت بحران، افزود: آموزش، تربیت و آگاه سازی دانش آموزان زمینه ساز آمادگی جامعه برای مقابله با حوادث است.

وی با بیان اینکه در طرح کاربینی دانش آموزان از مکان ها و تجهیزات امدادی هلال احمر بازدید می کنند، گفت: عینی سازی و ارائه اطلاعات بصورت مستقیم و کسب تجربه در فضای شبیه سازی شده به فراگیری بیشتر دانش آموزان کمک می کند.

رضایی ادامه داد: در اجرای طرح کاربینی، ضمن آمادگی بیشتر دادرسان در زمان وقوع حوادث، دانش آموزان به کمک مربیان خود به صورت میدانی و عملیاتی، با نحوه برخورد مناسب با حوادث گوناگون آشنا می شوند.

کد خبر 5530880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha