۱۴ تیر ۱۴۰۱، ۱۰:۵۰

استاندار یزد خبرداد؛

پیگیری تخصیص ۲ هزار میلیارد تومان برای پروژه های آبی یزد

پیگیری تخصیص ۲ هزار میلیارد تومان برای پروژه های آبی یزد

یزد- استاندار یزد از پیگیری های جدی برای تخصیص دو هزار میلیارد تومان از محل صنایع به پروژه های حوزه آبی استان خبرداد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهران فاطمی در نشست کارگروه سازگاری با کم آبی استان، ضمن قدردانی از مجموعه آب و فاضلاب و آب منطقه ای استان به خاطر پیگیری دغدغه مندانه مسائل این حوزه گفت: پروژه های این حوزه باید با روحیه جهادی و با کیفیت و سرعت مضاعفی دنبال شود.

وی دغدغه اصلی و مشکل ریشه ای استان در حوزه زیربنایی را مباحث مربوط به آب دانست و افزود: رفع این مشکل، حجم بالایی از اقدامات را می طلبد کما اینکه اقدامات خوبی انجام شده و دولت در این زمینه همراه استان های درگیر با مساله کم آبی بوده است.

استاندار یزد با اشاره به برگزاری بیش از ۱۰ جلسه کمیته آب نهاد ریاست جمهوری به ریاست معاون اول رییس جمهور و با حضور ۴ تن از وزرا، دستگاه های مرتبط ملی و سازمان برنامه و بودجه، اظهارداشت: برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت خوبی برای استان تعریف و مصوب شده است.

فاطمی با بیان اینکه یکی از پروژه های ذیل برنامه کوتاه مدت آبی استان ساخت قریب به ۱۵۰ هزار متر مکعب مخزن است، افزود: منابع مالی آن در سازمان مدیریت و برنامه ریزی به تصویب رسید.

وی با اشاره به قرارگیری خط پدافندی آب در مراحل پایانی اجرای آن، بیان کرد: خط پدافندی برای مواقع اضطرار بوده و بخشی از مشکل آبی استان را برای مدت محدودی رفع می کند.

استاندار یزد تصریح کرد: پروژه خط پدافندی که باید ۱۸ ماهه اجرا می شد اما دو ماهه در حال اتمام است این پروژه به خوبی نشان داد که اگر بخواهیم می توانیم.

فاطمی از پیگیری های جدی استان برای تخصیص دو هزار میلیارد تومان از محل صنایع به پروژه های حوزه آبی خبرداد و اضافه کرد: موضوع تخصیص معدن برای انتقال آب به جد در حال پیگیری است.

وی در بخش دیگری از سخنانش بر مدیریت مصرف آب در تمامی حوزه ها؛ از طریق تعریف پروژه هایی در این راستا تاکید کرد.

استاندار یزد با اشاره به عملکرد نامناسب استان در اخذ تصویب نامه از هیئت دولت و استفاده از آن طی سالیان گذشته، گفت: در راستا باید متناسب با نیاز استان پیشنهاداتی تجمیع و با رایزنی های ملی و توجیه و تبیین، در صدد اخذ تصویب نامه از دولت برای پیشبرد مسائل استان برآییم.

فاطمی با بیان اینکه حمایت از محصولات دانش بنیان کاهش دهنده مصرف آب باید در دستور کار قرار گیرد، ادامه داد: در همین راستا پیگیر مشوق هایی برای خرید کولرهای آبی کم مصرف، سرویس و کم مصرف کردن کولر ها و ... خواهیم بود.

فاطمی افزود: فرمانداران، توزیع عادلانه و مدیریت مصرف را دنبال کنند و پروژه های آبی شهرستان را بررسی و پیگیر رفع مسائل آن ها باشند.

استاندار یزد در پایان به حاضرین در جلسه تاکید کرد؛ تمام تلاش ها خود را بر مدیریت وضعیت آبی استان و تحمیل کمترین فشار و سختی بر مردم معطوف کنند.

کد خبر 5531076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha