۱۵ تیر ۱۴۰۱، ۸:۱۷

رئیس سازمان صمت اردبیل خبر داد؛

ذخایر معدنی اردبیل بیشتر از «سنگون» اهر است

ذخایر معدنی اردبیل بیشتر از «سنگون» اهر است

اردبیل- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: ذخایرمعدنی استان اردبیل بیشتر از «سنگون» اهر است و ما امیدواریم صنعت و معدن اقتصاد استان را متحول کند.

رامین صادقی در گفت‌و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در بخش معدن به دور از هیاهوی رسانه‌ای و طرح مسائل مگاپروژه، سعی کردیم تا با واقعیت‌ها محدوده‌های معدنی ارزشمند استان را به ویژه مشگین‌، قزل‌اوزن در کوثر و خلخال را مورد رصد و پیگیری قرار دهیم تا امکان اکتشاف، استخراج و فرآوری این محصولات فراهم آید.

وی به شناسایی پنج و ۶ محدوده امیدبخش در بهره‌برداری از معادن در سطح استان اشاره کرد و گفت: به جرئت می‌توان گفت ذخایر معدنی این استان بیشتر از «سنگون» اهر است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل تصریح کرد: مجوزهای لازم برای اکتشاف و استخراج معدن و همراهی سرمایه‌گذاران در راه‌اندازی واحدهای فرآوری انجام شده و استاندار اردبیل به صورت جدی در این حوزه سعی دارد تا همراهی مطلوب را با فعالان این بخش انجام دهد.

صادقی از ۲ برابر شدن ارزش ریالی و وزنه صادرات استان خبر داد و افزود: صادرات استان در یک سال گذشته به رقم ۵۱۶ میلیون دلار رسیده و در سه ماهه امسال این صادرات رشد مطلوبی را نشان می‌دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در کنار رشد جهشی صادرات، عمده صادرات استان نیز در بخش صنعت بوده و برخلاف سال‌های گذشته که عمده صادرات سیب‌زمینی و محصولات کشاورزی بوده، ما در بخش صادرات محصولات صنعتی نیز به شکل مناسب عمل کردیم.

صادقی از حل مشکلات بیمه‌ای، مالیاتی و بانک‌های واحدهای تولیدی و صنعتی در قالب ستاد تسهیل خبر داد و اضافه کرد: به صورت مرتب جلسات ستاد تسهیل در استانداری برگزار شده و ما سعی می‌کنیم در سال «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرینی» بیش از گذشته از این واحدهای خلاق و نوآور حمایت‌های لازم را انجام دهیم.

وی از توسعه محدوده شهرک‌های صنعتی استان به ویژه شهرک صنعتی شماره ۲ خبر داد و بیان کرد: علاوه بر الحاق ۹۲ هکتار به این شهرک، اخیراً تملک ۶۰ هکتار زمین نیز با رایزنی‌های انجام شده با منابع طبیعی آغاز شده و امیدواریم به سرعت شاهد توسعه زمین‌های صنعتی در استان باشیم که این خود نشان از ایجاد طرح‌های جدید صنعتی می‌دهد.

صادقی از افتتاح مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل تا ۲ ماه آینده خبر داد و اظهار کرد: ما نیز بوی تعفن در اطراف این شهرک و فرودگاه را تأیید می‌کنیم و این بوی تعفن ناشی از خروج فاضلاب واحدهای صنعتی به محدوده شهرک بوده که انتظار می‌رود هر چه سریع‌تر مدول دوم راه‌اندازی و این پساب وارد این سیستم شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل در مورد منطقه ویژه اقتصادی و تأخیر و تعلل در راه‌اندازی آن تصریح کرد: مدیریت این مجموعه در دست شرکت شاهد است و تنها واحد تولید کریستال و ظروف شیشه‌ای در حال احداث است که خود مقام عالی استان از تأخیر و تعلل در اجرای این پروژه و مدیریت این منطقه گلایه‌ها و نارضایتی داشته که امیدواریم هر چه سریع‌تر مشکلات رفع شود.

کد خبر 5531655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha