۱۴ تیر ۱۴۰۱، ۲۳:۰۰

مدیرکل غله کرمانشاه خبر داد؛

پرداخت ۳۵۲ میلیارد تومان از طلب گندمکاران کرمانشاهی

پرداخت ۳۵۲ میلیارد تومان از طلب گندمکاران کرمانشاهی

کرمانشاه- مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه از پرداخت ۳۵۲ میلیارد تومان از طلب گندمکاران کرمانشاهی خبر داد.

ماشاالله ارویسی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از ابتدای فصل خرید تضمینی گندم از اواخر اردیبهشت‌ماه تا روز سیزدهم تیرماه ۲۵۷ هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری شده است.

وی افزود: خرید تضمینی گندم در استان کرمانشاه از اواخر اردیبهشت ماه آغاز شده به طوری که این خرید در مناطق گرمسیری استان به پایان رسیده و در مناطق معتدل و سردسیر نیز تا نیمه دوم شهریورماه ادامه دارد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه تصریح کرد: از ابتدای فصل خرید تضمینی گندم تا روز گذشته ۲۵۷ هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری شده که از این میزان ۱۹۹ هزار و ۲۶۳ تن به‌صورت تضمینی و ۵۷ هزار و ۷۳۷ تن نیز به‌صورت توافقی از طریق کارخانه‌های تولید ماکارونی سراسر کشور خریداری شده است.

ارویسی با بیان اینکه بیش از ۳۵۲ میلیارد تومان به ازای خرید گندم به حساب کشاورزان استان واریز شده است، گفت: همه کشاورزانی که تا هیجدهم خرداد گندم مازاد بر نیاز خود را به مراکز خرید تحویل داده‌اند، مطالبات خود را به‌صورت ۱۰۰ درصد دریافت کرده‌اند.

وی قیمت خرید تضمینی گندم به ازای هر یک کیلوگرم را ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان عنوان و خاطر نشان کرد: بقیه مطالبات کشاورزان نیز از طریق دولت خدمتگزار به زودی پرداخت خواهد شد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه بیان کرد: در حال حاضر ۵۶ مرکز شامل ۶ مرکز دولتی، ۳۷ مرکز سیلوهای بخش خصوصی و ۱۳ مباشر تعاون روستایی کار خرید گندم از کشاورزان را انجام می‌دهند البته تا پیش از پایان کار خرید تضمینی گندم در مناطق گرمسیری مراکز خرید تضمینی در استان ۶۱ مرکز بود.

کد خبر 5531769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha