۱۵ تیر ۱۴۰۱، ۱۷:۴۰

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی خبرداد؛

اختصاص ۱۲۰ میلیارد تومان به پروژه بهسازی مقبره الشعرای تبریز

اختصاص ۱۲۰ میلیارد تومان به پروژه بهسازی مقبره الشعرای تبریز

تبریز- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی اختصاص ۱۲۰ میلیارد تومان به پروژه بهسازی مقبره الشعرای تبریز در سفر استانی رئیس جمهور به آذربایجان شرقی خبرداد.

به گزارش خبرنگار مهر، ظهر امروز چهارشنبه نشست خبری سید قاسم ناظمی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با حضور اصحاب رسانه و با محوریت برنامه‌های فرهنگی و هنری استان در خانه فرهنگ تبریز برگزار شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان در این جلسه ضمن تاکید به لزوم اجرایی هنر در هر استان گفت: حیاط فرهنگی و زیست فرهنگی یک شهر به رویدادهای فرهنگی شهر مربوط است و اگر شهری باشد که رویدادهای فرهنگی نداشته باشد یک فضای محدود کننده بوجود می‌آید.

ناظمی با اشاره به اینکه اداره فرهنگ و ارشاد یک نهاد سیاست گذار و ناظر حوزه فرهنگ و هنراست ادامه داد: علی رغم وجود کرونا و تغییرات دولت تمامی تلاشمان بر این است که در فضای فرهنگی با تعدد رویدادهای فرهنگی موجب بالندگی استان شویم.

وی تصریح کرد: عملکرد همکاران در سال گذشته نشانگر این است که هر فرصت ممکن را به فرصتی برای رویداد فرهنگی تبدیل کرده و از تمام فرصت‌های موجود بهترین استفاده را کردیم.

ناظمی تاکید کرد: در تلاشیم تا بتوانیم چهره جدیدی از هنر آذربایجان شرقی را در سطح ملی به تصویر بکشیم و از فضاهای موجود برای تعالی فرهنگ استان استفاده کنیم.

وی گفت: برگزاری جشنواره فیلم تبریز که در ۲ سال گذشته برگزار نشده بود یکی از مطالبات اصلی اهالی هنر بود که امسال با برگزاری این جشنواره بخشی از هنر سینمایی استان نمایان خواهد شد.

ناظمی ضمن اشاره به لزوم احیای فرهنگ در سطح استان، تاکید کرد: در کنار رویدادهای فرهنگی که در مرکز استان اتفاق می‌افتد باید شهرستان‌ها به مرکزی برای رویدادهای فرهنگی تبدیل شود که بخشی از این عدالت فرهنگی در حال اتفاق افتادن است؛ در همین راستا جشنواره شعر غدیر در شهرستان بناب برگزار خواهد شد.

وی ضمن تاکید بر اهمیت فراگیری هنر در استان ادامه داد: جشنواره حیدر بابا شهریار با محوریت شعر و هنرهای تجسمی قرار است در زادگاه استاد شهریار، منطقه بستان آباد برگزار شود.

ناظمی با اشاره به اینکه فرهنگ و هنر استان از سفر رئیس جمهور و هیأت دولت سهم خوبی داشت گفت: مشکلات مربوط به مقبرة الشعرا را با همراهی اهالی رسانه علنی کردیم و نهایتاً منتهی به این شد که مرمت مقبرة الشعرا از بودجه اختصاص یافته از سفر رئیس جمهور سهمی داشته باشد.

وی ادامه داد: پروژه مقبرة الشعرا که هرسال حدود ۵ میلیارد بودجه داشت در طول دو سال آینده از محل سفر رئیس جمهور، حدود ۱۲۰ میلیارد بودجه اختصاص یافت که مراحل ابلاغ را طی می‌کند.

ناظمی افزود: حدود ۸۰ میلیارد این بودجه از منابع ملی و ۴۰ میلیارد از منابع استانی تأمین خواهد شد.

وی ضمن اشاره به اینکه شهرداری تبریز پیگیر عملیات عمرانی مربوط به بخش خودشان است گفت: با تلاش وزیر فرهنگ در جلسه تصویب بودجه، ۲۰ میلیارد برای تکمیل عمرانی پروژه‌های فرهنگی اختصاص یافته است.

ناظمی ضمن تاکید به لزوم تجلیل از اساتید هنری استان ادامه داد: برنامه‌های مختلفی در حوزه معرفی و بازنمایی برجستگان حوزه فرهنگ و هنر استان داریم که سال گذشته رویدادهای مختلفی با گرامیداشت یاد نظامی گنجوی برگزار کردیم.

وی افزود: آذربایجان و تبریز به جهت تاریخی و فرهنگی نقش مهمی در سطح ملی ایفا کرده است از جمله آثار تولید شده در سالیان گذشته به رویدادهای اجتماعی سیاسی و فرهنگی مربوط است که پژوهش جدی در این حوزه انجام نگرفته است؛ در همین راستا سعی می‌کنیم با برگزاری جشنواره در شهریور ماه در این حوزه برنامه اجرایی داشته باشیم.

ناظمی تاکید کرد: مجموعه دانشسرا باید به عنوان نفس گاه حوزه فرهنگ و هنر و کالبد فرهنگی بازسازی شده و به مرکز فرهنگی استان تبدیل شود.

کد خبر 5532542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha