۱۶ تیر ۱۴۰۱، ۱۳:۳۳

مدیر منابع آب شهرستان سلسله مطرح کرد؛

افت سطح آب‌های زیرزمینی شهرستان سلسله

افت سطح آب‌های زیرزمینی شهرستان سلسله

الشتر- مدیر منابع آب شهرستان سلسله گفت: سطح آب‌های زیرزمینی شهرستان سلسله در چند ماه اخیر، ۳.۵ متر افت داشته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، ذبیح جودکی در جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان سلسله با اشاره به کم آبی و افت سطح آب‌های زیرزمینی و چشمه‌های شهرستان سلسله اظهار داشت: سطح آب چاه‌های کشاورزی نسبت به سال گذشته حدود ۲ متر افت داشته که بیانگر وضعیت نگران کننده آب زیرزمینی شهرستان سلسله است.

وی با اشاره به کاهش سه و نیم متری سطح آب‌های زیرزمینی در چند ماه اخیر در شهرستان، خواستار همکاری و تعامل کشاورزان در راستای مدیریت آب‌های زیرزمینی شهرستان برای عبور از بحران خشکسالی شد.

فرماندار سلسله نیز در این جلسه با تاکید بر لزوم نصب کنتورهای هوشمند و انتقاد از فعالیت گشت‌های مشترک کارگروه شورای حفاظت از منابع آب و مشاهده کشت‌محصولات آبدوست در برخی مناطق، خواستار فعالیت ۲۴ ساعته کارگروه به منظور نظارت دقیق‌تر به منظور جلوگیری از کشت این محصولات در شهرستان شد.

مسلم مرادی افزود: در راستای مصوبات شورای حفاظت از منابع آب استان و به دستور استاندار، کشت محصولات آبدوست از قبیل برنج و سیب زمینی در شهرستان ممنوع و با کشاورزان متخلف که بدون توجه به تنش‌های آبی اقدام به کشت این محصولات کرده اند برابر قانون برخورد شده است.

فرماندار سلسله با اشاره به وضعیت منابع آب گفت: اداره جهاد کشاورزی شهرستان از هم اکنون باید به فکر الگوی کشت سال آینده در شهرستان باشد و برنامه ریزی منظم و دقیقی در این زمینه ارائه دهد.

کد خبر 5533037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha