۱۷ تیر ۱۴۰۱، ۱:۵۱

آسوشیتدپرس گزارش داد:

ادعای انگلیس درباره توقیف محموله تسلیحاتی ایران به مقصد یمن

ادعای انگلیس درباره توقیف محموله تسلیحاتی ایران به مقصد یمن

منابع انگلیسی مدعی توقیف یک کشتی ایرانی حامل سلاح به مقصد یمن شده‌اند. این در حالی است که سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان این ادعا را تکذیب نمود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، مقامات لندن روز پنجشنبه مدعی شدند که کشتی نیروی دریایی این کشور یک محموله موشک‌های پیشرفته ایرانی را در خلیج عمان توقیف کرده است.

مقامات انگلیسی با طرح ادعای توقیف کشتی ایرانی مدعی شده‌اند که این موضوع دلیلی بر حمایت تسلیحاتی ایران از یمن است.

همچنین سفارت انگلیس در امارات متحده عربی ادعا کرده است که این نخستین بار است که یک کشتی جنگی نیروی دریایی این کشور، کشتی حامل سلاح‌های پیچیده‌ای از ایران را متوقف می‌کند.

در گزارش آسوشیتدپرس اما به زمان توقیف ادعایی این کشتی اشاره‌ای نشده است.

این در حالی است که در واکنش به ادعای مقامات لندن، نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد چنین ادعایی را «بی‌اساس» خواند و گفت که ایران «هرگز سلاح یا تجهیزات نظامی به یمن نفرستاده است و همیشه به تعهدات بین‌المللی خود پایبند بوده است».

از سوی دیگر، «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بامداد جمعه، در واکنش به ادعای منتشر شده در تارنمای رسمی دولت انگلیس مبنی بر توقیف محموله تسلیحات ایرانی به مقصد یمن، چنین ادعایی را مردود دانست و گفت: انگلیس با فروش بی وقفه تسلیحات پیشرفته به ائتلاف نظامی خودخوانده علیه مردم بی دفاع یمن، شریک جنگ و تجاوز علیه یمن بوده و در مقامی نیست که چنین اتهامات بی اساسی را در خصوص جمهوری اسلامی ایران مطرح کند و چهره انسان‌دوستانه به خود بگیرد.

کد خبر 5533322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • بابائی IR ۰۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
      0 0
      و این در حالی است که انگلیس جنایتکار خودش از سال 2015 تاکنون شریک جرم جنایت های ائتلاف متجاوز سعودی درجنگ یمن بوده است. انگلیس جنایتکار از سال 2015 تاکنون انواع سلاح های ممنوعه و بمب های ائتلاف متجاوز سعودی را تامین می کند.
    • بابائی IR ۰۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
      0 0
      آمریکا جنایتکار به همران انگلیس جنایتکار عامل طولانی شدن جنگ یمن است! آمریکا، انگلیس و اسرائیل طراح اصلی جنگ یمن هستند غربی‌ها جنایتکار از سال 1394 تاکنون با فروش تسلیحات به ائتلاف سعودی در فاجعه یمن شریک هستند که سعودی‌ها مسئول وضعیت موجود هستند، اما غربی‌ها با صادرات تسلیحات در این جنایت شریکند
    • محمدبهرامی بلوچ IR ۰۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
      0 0
      تولید وصادرات سلاح برای اینگلیس ممنوع شود ایران هم سلاح صادر نمیکند قانون برای همه یکسان است وامروز یمن خودش تولید کننده بهترین سلاح دفاعی در منطقه است