۱۸ تیر ۱۴۰۱، ۱۵:۳۹

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان:

فعالیت تشکل‌های مردم نهاد نباید رها شود

فعالیت تشکل‌های مردم نهاد نباید رها شود

زنجان- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت: فعالیت تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد نباید رها شود.

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالفضل رفیعی ظهر شنبه در نخستین جلسه شورای توسعه و حمایت از سازمان‌های مردم نهاد در سال جاری، به اهمیت تحلیل‌های اطلاعاتی و آسیب شناسی از خلاء ها و یا تراکم تعداد سمن‌ها در موضوعات مختلف اشاره کرد و گفت: بانک اطلاعاتی جامع و تحلیل‌های درستی از تعداد و نوع فعالیت سمن‌ها در حوزه‌های مختلف داشته باشیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت: پس از تجمیع و تحلیل اطلاعات سمن‌ها می‌توان خلاء های موجود در هر حوزه را با تشکیل سمن جدید تقویت و ترمیم، ضعف‌ها را در هر حوزه شناسایی و توانمندسازی کرد.

رفیعی تاکید کرد: باید در راستای توانمندسازی سمن‌ها و تشکل‌های مردمی برنامه ریزی عملیاتی دقیقی داشته باشیم.

وی افزود: نقش این شورا در هماهنگی و انسجام بخشی بر روند نظارت بر فعالیت سمن‌ها مؤثر است.

معاون سیاسی و امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان تصریح کرد: فعالیت تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد نباید رها شود و نباید منفعلانه عمل کنیم.

رفیعی افزود: در خصوص سمن‌ها نباید منفعل بود و با آسیب شناسی دقیق تشکل‌ها می‌توان نسبت سمن‌های موجود با نیازها و شرایط استان را تنظیم و متناسب با زیست بوم هر منطقه از ظرفیت‌های مردمی موجود استفاده کرد.

وی بر لزوم نظارت جدی بر فعالیت سمن‌ها و تشکل‌ها تاکید کرد و یاد آور شد: دولت باید در کنار حمایت از سمن‌ها، نقش نظارتی و حاکمیتی خود را نیز بدون کوتاهی اعمال کند.

معاون سیاسی و امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان، بر لزوم جمع آوری و تحلیل اطلاعات مرتبط با نوع فعالیت تشکل‌های مردم نهاد دارای مجوز تاکید و بیان کرد: برای سیاست گذاری و برنامه ریزی‌های دقیق در این حوزه باید بانک اطلاعاتی و تحلیل‌های جامعی از نوع فعالیت هریک از این تشکل‌ها داشته باشیم.

کد خبر 5534405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha