۲۴ تیر ۱۴۰۱، ۱۳:۴۶

امام جمعه حاجی آباد:

لازمه پیشرفت کشور هوشیاری و عزم راسخ است

 لازمه پیشرفت کشور هوشیاری و عزم راسخ است

زرین دشت- امام جمعه حاجی آباد زرین دشت لازمه پیشرفت کشور را هوشیاری و عزم راسخ همه افراد جامعه دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام غلامرضا دروندپور در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته حاجی آباد مرکز شهرستان زرین دشت ضمن گرامیداشت میلاد سراسر نور امام دهم شیعیان امام هادی علیه السلام اظهار کرد: امام هادی علیه السلام نقش اساسی و سازنده ای در بقا و حفظ جایگاه تشیع داشتند.

وی افزود: زمانی که این امام بزرگوار به دستور متوکل عباسی از مدینه به سامرا منتقل شدند تا بیشتر تحت مراقبت باشند، با همه محدودیت‌هایی که در سامرا برای امام وجود داشت این امام عزیز دست به اقدام زیر بنایی زدند که این اقدام جایگاه تشییع را در سالهای بعد از امام محکم‌تر می‌کرد.

امام جمعه حاجی آباد اقدام زیربنایی امام هادی علیه السلام را ایجاد یک محیط مناسب برای تربیت شاگردانی همچون فضل ابن شاذان دانست که با اندیشه‌های ناب اسلامی رشد کرده بود.

حجت الاسلام دروند پور یادآور شد: شاگردان و تربیت شدگان مکتب این امام همام نقش مهم و اساسی در تبلیغ و رساندن دستورات امام هادی علیه السلام به شیعیان در سراسر بلاد اسلامی داشتند، یعنی در مکتب امام هادی علیه الاسلام هیچ بن بستی وجود نداشت، حتی در زمانی که دشمن تمام توان خودش را برای محدود کردن امام هادی قرار داده بود و امام را در یک بحران سیاسی و اجتماعی قرار داده بود.

خطیب جمعه حاجی آباد تاکید کرد: این محدودیت و این بحران باعث عقب نشینی امام هادی علیه السلام برای تبلیغ آموزه‌های دینی نشد و این نمونه همان مطلبی است که شهید عزیز ما حاج قاسم سلیمانی می‌فرمودند میزان فرصتی که در بحران‌ها وجود دارد در خود فرصت‌ها نیست. اما شرط آن این است که نترسید و نترسیم و نترسانیم.

او با ذکر این نکته که در ایام اوج کرونا در سالهای قبل شاهد بودیم که دشمنان ما قصد داشتند که واکسن کرونا به ایران ندهند چون ایران را تحریم کرده بودند اما دانشمندان ما این تحریم را تبدیل به فرصت کردند و طوری شد که ماحدود ۴ میلیون دُز واکسن کرونای داخلی به خارج از کشور صادر کردیم.

امام هادی (ع) جایگاه حقیقی امامت و ولایت را آشکار کرد

دروندپور بیان داشت: یکی دیگر از کارهای مهمی که امام هادی علیه السلام در طول حیات نورانی خودش انجام داد این بود که جایگاه حقیقی امامت و ولایت را برای مردم آشکار کند، لذا دو زیارت نامه از امام هادی علیه السلام به یادگار مانده که ثمره آن این است که توحید حقیقی و راه رسیدن به توحید از دروازه امامت و ولایت می‌گذرد، پس هر کسی که ادعای عرفان و معرفت کند، اما با ولایت نباشد این شخص کذاب است، زیرا امکان ندارد بدون ولایت انسان به توحید برسد.

وی همچنین با استناد به زیارت جامع کبیره و زیارت غدیریه امام هادی (ع)، تصریح کرد: امروز در جامعه می‌بینیم که دشمن روی چه موضوعاتی برنامه ریزی کرده از جمله این موضوعات موضوع ولایت و امامت است که اگر ما از امام و ولی جدا شدیم یقیناً از خدا جدا خواهیم شد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان زرین دشت اذعان کرد: زمانی که از خدا جدا شدیم در گرداب گمراهی قرار می‌گیریم، یعنی همان دامی که شیطان برای ما پهن کرده است.

دشمن با برنامه‌های ماهواره‌ای به دنبال تخریب شخصیت‌های برجسته است

خطیب جمعه حاجی آباد زرین دشت در ادامه با اشاره به یکی از سخنان پر معنای شهید همت که گفته بودند: هر موقع در مناطق جنگی راه را گم کردید نگاه کنید آتش دشمن کدام سمت را میکوبد همان جبهه خودی است، عنوان کرد: امروز شبکه‌های ماهواره‌ای دشمن با برنامه‌های ماهواره‌ای خود به دنبال تخریب شخصیت‌های برجسته و تمجید از چهره‌هایی است که به دنبال آشوب، نامنی و بی عفتی در جامعه هستند.

وی بر ضرورت تعیین موضع همه آحاد جامعه در این شرایط حساس تاکید کرد و گفت: لازم است تا با یک برخورد عملی در موضع گیری دشمن در مقوله حجاب، اقتصاد، اصلاح ساختار اقتصادی کشور، نظام اسلامی، جمعیت وهر مقوله دیگر هم کلام با دلسوزان نظام و انقلاب شویم چرا که لازمه پیشرفت کشور ما «هوشیاری، چشم باز و عزم راسخ» است.

حجت الاسلام دروند پور در بخش دیگری از خطبه‌های امروز خود ضمن تبریک عید سعید غدیر خم متذکر شد؛ عید غدیر اختصاص به یک روز ندارد، بلکه غدیر یک فرهنگ سعادت آفرین است، چرا که موضوع غدیر مدیریت فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی یک جامعه دینی را مطرح می‌کند.

وی ضمن دعوت عموم مردم برای مطالعه عمیق خطبه غدیر خواستار شد تا این روز را بزرگ شمرده و از تمام ظرفیت‌ها برای برگزاری جشن با شکوه غدیر استفاده کنند.

کد خبر 5538792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha