۲۶ تیر ۱۴۰۱، ۱۱:۵۵

رئیس میراث فرهنگی خلخال:

مجوز مشاغل خانگی در خلخال بدون محدودیت صادر می‌شود

مجوز مشاغل خانگی در خلخال بدون محدودیت صادر می‌شود

خلخال-رئیس اداره میراث ‌فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری خلخال گفت: در خلخال مشاغل خانگی در خانوارها از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و مجوز مشاغل خانگی در این شهرستان بدون محدودیت صادر می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی درویشی صبح یکشنبه در بازدید از کارگاه‌های صنایع دستی فعال در شهرستان خلخال اظهار کرد: در حال حاضر تمامی کارگاه‌های مجوزدار مشاغل خانگی در این شهرستان فعال است و نقطه کوری در این بخش مشاهده نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه در سال‌جاری ۱۴ کارگاه صنایع دستی در این شهرستان با اشتغال ۱۸۰ نفر فعال شده است، تصریح کرد: مشاغل خانگی در ایجاد اشتغال و به دنبال آن درآمدزایی برای خانوارها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و این شهرستان به عنوان قطب صنایع دستی و هنری معرفی شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خلخال با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاران بخش خصوصی بیشتر راغب به ایجاد کارگاه‌های هنری و صنایع دستی در این شهرستان هستند، گفت: ما هیچ محدودیتی برای حمایت از صاحبان مشاغل خانگی در خلخال نداریم و مجوز این مشاغل در شهرستان خلخال صادر می‌شود.

درویشی حمایت از صنعتگران و فعالان حوزه صنایع دستی را مهم ارزیابی کرد و افزود: ۲ کارگاه فعال در بخش صنایع دستی و هنری به بخش خصوصی واگذار شده که از کارگاه‌های موفق منطقه هستند.

وی صدور ۱۰ مورد پروانه تولید انفرادی و نیز تمدید ۳۰ پروانه تولید انفرادی را از دیگر اقدامات این اداره در سه ماه نخست امسال برشمرد و خاطرنشان کرد: ۶ مورد مجوز مشاغل خانگی نیز در این مدت صادر شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خلخال از حمایت‌های سازمان میراث فرهنگی از مشاغل خانگی خلخال در بخش گلیم‌بافی و… خبر داد و اضافه کرد: سه نفر از فعالان صنایع دستی شهرستان به بیمه روستایی و عشایر برای بهره‌مندی از خدمات بیمه‌ای معرفی شده‌اند.

کد خبر 5540292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha