۲۶ تیر ۱۴۰۱، ۱۴:۳۱

دبیر فدراسیون ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا خبر داد؛

فعالیت ۹ هزار ورزشکار بیماری‌های خاص در ایران

فعالیت ۹ هزار ورزشکار بیماری‌های خاص در ایران

ایلام- دبیر فدراسیون ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا گفت: ۹ هزار ورزشکار سازمان یافته بیماری های خاص در کشور فعال هستند که از این میزان چهار هزار نفر را بانوان تشکیل می دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدمحسن موسوی روز یکشنبه در نشست مجمع انتخابات رئیس هیئت بیماری‌های خاص و پیوند اعضا استان ایلام اظهار کرد: ورزش بیماری‌های خاص شامل افرادی است که دارای بیماری‌هایی نظیر ام اس، تالاسمی، دیالیز و پیوند اعضا هستند.

وی افزود: ۱۳ رشته ورزشی با توجه به شرایط بدنی برای این ورزشکاران مهیا شده که می‌توانند با توجه به شرایط بدنی از ساده‌ترین ورزش مانند شطرنج تا رشته‌های سخت‌تر مانند فوتبال را انتخاب کنند.

دبیر فدراسیون بیماران خاص و پیوند اعضا ادامه داد: هدف ما توسعه این گروه هاست و بیشتر جنبه همگانی دارد و سعی داریم با برگزاری اردوهای منظم، ورزشکاران را برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان شناسایی و در مجموع کاروان کیفی و آماده‌ای را عازم استرالیا کنیم.

موسوی تاکید کرد: از ابتدای سال جاری اردوهای تیم ملی پیوند اعضا برای شرکت در مسابقات قهرمانی جهان استرالیا در ۱۳ رشته ورزشی برگزار شده است.

وی یادآور شد: نزدیکترین مسابقات داخلی قهرمانی کشور آبان ماه برای ورزشکاران تحت پوشش برگزار می‌شود و مسابقات برون مرزی نیز فروردین ۱۴۰۲ برای گروه ورزشی پیوند اعضا است.

در پایان محمد حیدری با کسب ۱۵ رای از ۱۵ رای اخذ شده به مدت چهار سال دیگر رئیس هیئت بیماری‌های خاص و پیوند اعضا استان انتخاب شد.

کد خبر 5540553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha