۲۹ تیر ۱۴۰۱، ۱۹:۵۵

مدیرکل دامپزشکی اردبیل:

۱۰۰ درصد جمعیت دامی بیله‌سوار واکسینه می‌شوند

۱۰۰ درصد جمعیت دامی بیله‌سوار واکسینه می‌شوند

بیله‌سوار- مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل گفت: افزایش اعتبارات دامپزشکی بیله‌سوار مد نظر است و در صورت تأمین اعتبار، صد درصد جمعیت دامی منطقه علیه بیماری‌های استراتژیک دامی واکسینه می‌شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، بهلول تکلوی عصر چهارشنبه در نشست با فرماندار شهرستان بیله‌سوار اظهار کرد: این شهرستان با قرار گرفتن در نقطه صفر مرزی، محل ترانزیت دام‌های زنده نیز هست و بر همین اساس نظارت دامپزشکی در این شهرستان و کاهش بیماری‌های دامی در اولویت است.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت دامی منطقه بیله‌سوار بسیار بالاست و مرز مشترک بین ایران و آذربایجان در این منطقه حساسیت خدمات دامپزشکی را بیش از پیش کرده است، تصریح کرد: مسئولیت‌های دامپزشکی در قبال تأمین سلامت، امنیت غذایی و بهداشت عمومی جامعه بسیار بالاست و در این زمینه هیچ قصور و کوتاهی را از هیچ نهادی نمی‌پذیریم.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل با تاکید بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و حمایت از زنجیره تولید دام و فرآورده‌های خام دامی در بیله‌سوار گفت: به پشتوانه مسئولان این شهرستان، هیچ مورد مشکوکی در زمینه تأمین دام و فرآورده‌های پاک و سالم در منطقه گزارش نشده است.

تکلوی کمبود اعتبارات و نیروی انسانی را یادآور شد و افزود: با افزایش اعتبارات دامپزشکی، صد درصد جمعیت دامی منطقه تحت پوشش واکسیناسیون بر علیه بیماری‌های استراتژیک دامی قرار می‌گیرد.

کد خبر 5543278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha