۳۱ تیر ۱۴۰۱، ۱۵:۰۰

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان:

قالب شعر و داستان از مهم‌ترین ابزار بیان حق و حقیقت است

قالب شعر و داستان از مهم‌ترین ابزار بیان حق و حقیقت است

زنجان-مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: یکی از مهم‌ترین ابزار بیان حق و حقیقت، قالب شعر و داستان است‌.

به گزارش خبرگزاری مهر، امرالله حسنی در آیین اختتامیه یازدهمین جشنواره شعر و قصه استان زنجان، با اشاره به نقش مهم شعر و داستان در بیان حقایق، گفت: یکی از مهم‌ترین ابزار بیان حق و حقیقت، شعر و داستان است؛ چرا که به وسیله نویسندگان و شاعران حقایق مکتوب و آشکار می‌شود.

وی با اشاره به سابقه برگزاری این جشنواره، اظهار کرد: از سال ۷۹ این جشنواره به همت انجمن فرهنگی اشراق زنجان در حال برگزاری است و امسال این توفیق نصیب اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی شد تا در برگزاری یازدهمین دوره این جشنواره سهیم باشد.

حسنی با اشاره به لزوم استقرار امید در جامعه برای رشد و تعالی، بیان کرد: در صورت از بین رفتن امید در هر جامعه‌ای، مرگ آن جامعه حتمی است و داستان‌نویسان و شاعران نقش بسیار مهمی را در استقرار امید و انگیزه در یک ملت ایفا می‌کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان افزود: منظور از تزریق امید، پرداختن به دروغ و تملق نیست، بلکه بیان حقیقت و ثبت وقایع بدون کم و کاست برای مردم است.

حسنی با اشاره به نقش نویسندگان و شاعران در تثبیت تاریخ انقلاب، تصریح کرد: از ابتدای انقلاب تاکنون که ۴۳ سال می‌گذرد، ملت ایران حوادث بسیاری را از پیش چشم گذرانده‌اند و به لطف قلم نویسندگان و شاعران، این وقایع در تاریخ ایران ماندگار شده است.

وی با اشاره به جایگاه هنر و ادبیات در استان زنجان، خاطرنشان کرد: طی چند روز گذشته رویدادهای بسیار خوبی در استان در راستای شناساندن مفاخر هنر و ادب زنجان برگزار شد و این موضوع باعث خرسندی است، زیرا نشان‌دهنده فرهنگ غنی و ذائقه هنردوست مردم فهیم استان زنجان است و امیدواریم در آینده نیز شاهد برگزاری بهتر این رویدادها باشیم.

کد خبر 5544228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha