۱ مرداد ۱۴۰۱، ۸:۴۲

نماینده مردم طبس، فردوس، بشرویه و سرایان:

عملیات اجرایی خط انتقال آب خلیج فارس به خراسان جنوبی آغاز شد

عملیات اجرایی خط انتقال آب خلیج فارس به خراسان جنوبی آغاز شد

طبس- نماینده مردم طبس، فردوس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی از آغاز عملیات اجرایی خط انتقال آب خلیج فارس به خراسان جنوبی و خراسان رضوی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مجید نصیرایی شب گذشته در دیدار با اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی طبس در پاسخ به این سوال که در زمینه مدیریت آب با توجه به خشکسالی‌های منطقه به ویژه کم بارش بودن شهرستان طبس در خراسان جنوبی گفت: یکی از مهم‌ترین اقداماتی که در زمینه بحران آب در طبس انجام شده است آغاز عملیات اجرایی حفر چاه زرد در خراسان جنوبی در شهر طبس است.

وی ادامه داد: بر اساس زمان بندی زیر ساخت‌های این عملیات در حال آماده شدن می‌باشد و به زودی دکل پروژه مستقر می‌شود که بر این اساس ۳ هزار متر در این منطقه چاه حفر می‌شود.

به گفته وی این پروژه جز مطالبات ۱۰ ساله این منطقه می‌باشد که مجوزهای دیگری هم برای حفر چاه در این منطقه گرفته شده است.

وی از آغاز عملیات اجرایی خط انتقال آب خلیج فارس به خراسان جنوبی و خراسان رضوی خبر داد و گفت: در استان خراسان جنوبی بر اساس وعده‌هایی که داده شده است خط انتقال به زودی آغاز می‌شود.

وی از دیگر پروژه‌های در دست اقدام دولت برای تأمین آب را اصلاح شبکه آبرسانی عنوان کرد و افزود: این اقدام با اولویت دنبال می‌شود ضمن اینکه طرح‌ها و پروژه‌های دیگری برای تأمین آب در خراسان جنوبی از مهر ماه امسال آغاز می‌شود.

جاده طبس- یزد زیر بار ترافیکی

حجت الاسلام نصیرایی در پاسخ به اینکه استان یزد در بهسازی جاده یزد- طبس که با نام جاده مرگ عنوان می‌شود فعال‌تر از خراسان جنوبی عمل کرده است و به جدیت پیگیر این امر است گفت: استان یزد در این زمینه به وظیفه خود عمل می‌کند و خراسان جنوبی هم به جد به موضوع جاده طبس- یزد توجه دارد.

نماینده مردم طبس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی توجه ویژه‌ای به راه‌ها صورت گرفت، افزود: در سال جاری ۱۱۰ میلیارد تومان معوقاتی که پیمانکاران در حوزه راه داشتند تسویه شده است و در طبس پیمانکاران با تمام ظرفیت در راه‌های مواصلاتی فعال هستند.

وی ادامه داد: بر اساس آنچه که به ما اعلام شده است طی ۳ ماه آینده حدود ۱۳ کیلومتر از باند دوم طبس- یزد زیر بار ترافیک می‌رود و تنها آسفالت باقی مانده است.

کوتاهی وزارت جهاد کشاورزی در خرید دام

در این جلسه یکی از نمایندگان فعال دامداران در فضای مجازی با گلایه از افزایش نهاده‌های دامی و کوتاهی در خرید دام از دامداران و دیگر مشکلات دامی از نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی خواست تا در این زمینه ورود پیدا کنند.

نماینده مردم طبس، فردوس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی در این زمینه با اشاره به اینکه جهاد کشاورزی در این زمینه ترک فعل می‌کند گفت: وزارت جهاد کشاورزی در زمینه صادرات دام و خرید حذفی دام کوتاهی کرده و ترک فعل می‌کند.

حجت الاسلام نصیرایی با اشاره به اینکه وزارت جهاد کشاورزی به چه دلیل در مقابل این خواسته‌ها مقاومت می‌کند مشخص نیست ادامه داد: برای خرید حذفی و مشکلات دامداران با وزیر جهاد کشاورزی و مسئولان استانی و شهرستانی دیدارهایی را داشته‌ایم و باید برای خرید دام حذفی با قیمت تمام شده این اقدام را دنبال کنیم.

طرح توسعه بیمارستان ۱۵۰ تختخوابی

یکی دیگر از موضوعات مطرح شده در مورد فضای بیمارستانی و امکانات بهداشت و درمان طبس بود که با انتقاد از اینکه بیمارستان قدیم تجهیز نشده است و عمر تلف شد و بیمارستان جدید هم تأسیس نشد از انتقادهای یکی دیگر از فعالان فضای مجازی در طبس بود که در این جلسه عنوان شد.
حجت الاسلام نصیرایی به سخن فرماندار طبس در دولت قبل که گفته بود بیمار بودم اما جرأت نکردم به بیمارستان طبس بروم اشاره کرد و گفت: در ابتدای فعالیتم با شنیدن این موضوع و اعتراضات دیگر از حوزه بهداشت و درمان تاکید داشتم تا هر فردی که در حوزه‌ای کوتاهی می‌کند باید پاسخگو باشد و به دلیل اینکه می‌دیدم چه پول‌های درشتی به اسم بهداشت و درمان در طبس هزینه می‌شود پیشنهاد دادم تا بیمارستان قدیم شهر احیا شود.

نماینده مردم طبس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با مشورت و هماهنگی با امام جمعه، رئیس شورای شهر، رئیس شورای شهرستان تصمیم گرفتیم تا بیمارستان قدیم را احیا کنیم اما در تخریب بیمارستان سرمان کلاه رفت زیرا بعد از آن با بهانه اینکه با احیای بیمارستان دردسر ایجاد می‌شود و باید کارانه‌ای از هزینه‌های بیمارستان برای پرسنل پرداخت کنیم و کارانه پرستاران بیمارستان دیگر کاهش می‌یابد موضوع در دولت قبل انجام نشد.

به گفته وی با تغییر دولت طرح توسعه بیمارستان را استارت زدیم و به دنبال این بودیم تا رشته‌های تخصصی که در خراسان جنوبی کمتر است مانند رماتیسم و.. را در بیمارستان ایجاد کنیم تا افراد به این منطقه مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای بهداشت و درمان طبس آورده شده است ادامه داد: ۴۰ میلیارد تومان از این مبلغ از طرف شرکت معدن زغال سنگ برای طرح توسعه بیمارستان پذیرفته شد و ۶۰ میلیارد تومان هم از اعتبارات سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی گذاشته شده است و مابقی در بودجه آورده شد.

وی با اشاره به اینکه طرح توسعه بیمارستانی طبس ۱۵۰ تختخوابی است افزود: در طول تاریخ ۴۳ ساله انقلاب در طبس کل تخت فعال بیمارستانی ۱۲۱ تخت بوده است اما در حال حاضر با طرح توسعه بیمارستان هم اکنون فونداسیون انجام شده است.

وی تأسیس دانشکده علوم پزشکی در طبس را یکی از مطالبات به حق مردم عنوان کرد و گفت: این اقدام نیاز به زیر ساخت، ایجاد رشته، تعداد دانشجو، بیمارستان آموزشی و هیأت علمی دارد.

مسئولیتی در انتصابات ندارم
نماینده مردم طبس در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی در مورد اینکه اگر در انتصابات شایسته سالاری صورت گرفته همگی از بین اطرافیان ستاد انتخاباتی شما بوده است و در برخی مواقع چرا نمایندگان جدید قبلی را تخریب می‌کنند گفت: بنده به هیچ کدام از بزرگواران نماینده‌های دوره‌های قبل جز اینکه افکار و اندیشه‌هایشان را قبول دارم و زحمت کشیدند توهینی نکردم و نیازی نیست به این مسائل پرداخته شود.

حجت الاسلام نصیرایی در خیلی موارد برخی از من دلخور هستند که به دلیل اینکه در حوزه انتخاباتی من فعال بودند تا برای آن های کاری انجام دهم افزود: من در انتصابات کسی را منصوب نکردم و اگر برای وزارتخانه، ادارات کل و استانداری مشورتی را در مورد فردی از بنده خواستند نظرم را داده‌ام.

به گفته وی نمایندگان مسئولیتی در حوزه اجرا و انتصابات نداشته و ندارند.

وی همچنین در مورد اینکه در دولت قبل ۳ مدیر کل از طبس بوده‌اند اما در دولت جدید از شهرستان طبس هیچ مدیر کلی منصوب نشده است گفت: به دوستان همواره در استان گفته‌ام این انتظار نابجایی نیست تا با رویکردها و سیاست‌های دولت جدید از ظرفیت شهرستان‌ها هم استفاده شود.

وی ادامه داد: بارها تاکید کرده‌ام مردم در طبس، فردوس، بشرویه و سرایان در توزیع فرصت‌های مدیریتی می‌خواهند تا عدالت رعایت شود، تلاش‌هایی در این زمینه صورت گرفته اما کافی نیست.

بودجه ۲ برابری حوزه فرهنگ

یکی دیگر از مطالبات فعالان رسانه و فضای مجازی طبس در رابطه با حوزه فرهنگ از عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بود که در این زمینه گفت: فرهنگ به معنای عام است و در کمیسیون فرهنگی بودجه کشور مربوط به وزارت خانه‌های ورزش و جوانان، فرهنگ و ارشاد و میراث فرهنگی و ۷۶ دستگاه و نهاد مرتبط با فرهنگ می‌باشد.

نصیرایی ادامه داد: لایحه‌ای که دولت برای سال ۱۴۰۱ به مجلس ارائه داده است سهم فرهنگ ۵ هزار میلیارد تومان بوده است که در مجلس به ۱۰ هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرده که بودجه به استان‌ها ابلاغ شده و به زودی آثارش دیده خواهد شد.

به گفته وی سهم بودجه فرهنگی قاعدتاً باید با همتی که مدیران دستگاه‌ها دارند به دنبال تخصیص باشند و رسانه‌ها در این زمینه مطالبه گری داشته باشند.

وی از قانون جوانی جمعیت و تعالی خانواده در استان و کشور خبر داد و گفت: بر اساس این قانون امتیازاتی را مانند وام اجاره، خرید زمین، خودرو، فرصت استخدام و تدریس در مراکز آموزش عالی در بحث فرزندآوری قائل شدیم.

وی در مورد تخصیص ۲ میلیارد تومان اعتبار به زیر ساخت‌های فرهنگی به شهرستان طبس اشاره کرد و گفت: اصحاب فرهنگ و هنر در این شهرستان با یکدیگر تصمیم بگیرند تا اولویت هزینه کرد این اعتبار مربوط به چه مواردی است و منتظر خبر هستم تا این میزان اعتبار در قسمت فرهنگی هزینه شود.

یکی دیگر از موضوعات چالشی طی چند روز گذشته در شهر طبس و فضاهای مجازی مربوط به برگزاری کنسرت همزمان با جشن عید غدیر بود که در این جلسه هم از نماینده مردم شهرستان طبس سوال شد که آیا این مجوز از طرف دفتر نماینده صادر شده است.

حجت الاسلام نصیرایی در این زمینه گفت: دفتر بنده مسئول برگزاری کنسرت نیست و از مسیر خودش مجوزها اخذ می‌شود.

وی با بیان اینکه افرادی که جشن و کنسرت را برگزار می‌کنند حتماً شئونات اسلامی رعایت شده است افزود: در جایی که فساد نباشد و در چارچوب ضوابط، قوانین و شرع باشد مورد حمایت بنده است.

بیمه کارگران ساختمانی در دستور کار

نماینده مردم شهرستان‌های طبس، فردوس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالات نماینده کارگری طبس گفت: بیمه کارگران ساختمانی که چند سالی است مطرح است در دستور کار مجلس قرار دارد و این امر پیگیری می‌شود.

حجت الاسلام نصیرایی در مورد معافیت‌های مالیاتی کارگران هم ادامه داد: تعجب می‌کنم که در زمینه سقف مالیاتی هنرمندان تعداد آرا در مجلس کم بود و اینکه سلبریتی ها از مالیات معاف می‌باشند بعد کارگر از دستمزدی که دریافت می‌کند باید مقداری را برای مالیات پرداخت کند.

وی با بیان اینکه در مجلس انقلابی حقوق کارگران ۲ برابر شده است ادامه داد: تمام مشکلات مربوط به حوزه کارگری را به صورت مکتوب در اختیار بنده قرار دهید تا پیگیری شود.

وی از تصویب کلیات حذف شرکت‌های واصل با دستگاه‌های اجرایی خبر داد و خاطر نشان کرد: در این راستا گام بزرگی برای حمایت از اقشار نیروهای شرکتی برای ثبات شغلی صورت می‌گیرد.

ابطال ۱۰ درصد افزایش حقوق بازنشستگان

وی در مورد افزایش ۱۰ درصد حقوق بازنشستگان گفت: این تصمیم دولت قانونی نیست و مصوبه ابطال و برای تصحیح آن به دولت ارجاع داده شد زیرا تعیین عدد وظیفه دولت نیست.

نصیرایی در مورد طرح رتبه بندی معلمان هم افزود: در این زمینه اصرار بر مصوبه مجلس داریم که با قید فوریت انجام شود و در صورتی رتبه بندی خاص مجلس تصویب نشود برگشت داده می‌شود و قانون اجازه داده تا مورد را مطالبه کنیم.

احداث سینما امید، تجهیز امکانات پلی کلینیک تأمین اجتماعی، مسکن کارگران، خانه هنرمندان، قانون ۳ درصد استخدام معلولان، حق بیمه و حقوق نیروهای داوطلب هلال احمر، تفکیک حوزه انتخابیه و کمبود پزشک متخصص از دیگر درخواست‌های مردمی بود که توسط نمایندگان خود در فضای مجازی در دیدار با نماینده مردم مطرح شد.

کد خبر 5544550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
      0 0
      سلام ضمن تشکر از تلاش شما خواهش میکنم کمک کنین قانون مهریه اصلاح بشه .من و هزاران مرد مثل من ده ساله دارم سکه هیدم تموم زندگیم شده تهیه سکه برای یک خانم که میگیره و خوش گذرونی مکنه و من نمیتونم صاحب زندگی جدید و فرزند بشوم .با حکم جلب میان در خونه و محل کار . آخه تا کی .