از سوی شخصیت‌های فلسطینی مطرح شد؛

محکومیت شدید سوءقصد به جان معاون سابق نخست‌وزیر فلسطین

محکومیت شدید سوءقصد به جان معاون سابق نخست‌وزیر فلسطین

ترور نافرجام دکتر ناصر الدین الشاعر معاون سابق نخست وزیر فلسطین و از چهره‌های سرشناس ملی و علمی فلسطینی با محکومیت گسترده‌ای از سوی شخصیت های مختلف فلسطینی همراه شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رسانه‌های فلسطینی، شخصیت‌های فلسطینی با اتخاذ مواضعی سو قصد به جان ناصر الدین شاعر معاون سابق نخست وزیر فلسطین را محکوم کردند.

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس در گفتگوی تلفنی با دکتر الشاعر، تاکید کرد که این جنایت خطرناک به هیچ وجه در اخلاق ملی فلسطینیان جایی ندارد و تنها به نفع دشمن صهیونیستی و حامیان آن است که قصد برهم زدن وحدت ملی فلسطینیان را دارند.

هنیه تشکیلات خودگردان و ابومازن رئیس آن را به آغاز تحقیقات فوری برای شناسایی و مجازات عاملان این جنایت فراخواند و گفت این جنایت خشم همه فلسطینیان را به همراه داشته است.

از سوی دیگر، عزیز دویک رئیس مجلس قانونگذاری فلسطین هم عنوان کرد که طرح ترور ناصرالدین الشاعر یک جنایت تمام و کمال است که پشت آن افرادی هستند که نمی‌خواهند ملت فلسطین آرامش و امنیت داشته باشد و از بند اشغالگری رهایی یابد.

حسن خریشه نماینده فلسطینی هم این ترور را اقدامی بزدلانه و ناجوانمردانه خواند و گفت ما خواستار شناسایی عاملان این جنایت نیستیم، چرا که آن‌ها هم برای ما و هم برای تشکیلات خودگردان کاملاً شناخته شده هستند و این اولین بار نیست که قصد ترور یک شخصیت ملی فلسطینی را دارند.

وی گفت صرف محکومیت هیچ فایده‌ای ندارد بلکه باید راهکاری جدی و قاطعانه برای مقابله با این جنایات اندیشیده شود.

طارق عزالدین سخنگوی جهاد اسلامی هم عنوان کرد که تکرار سو قصد به جان شخصیت‌های ملی و علمی و فعالان فلسطینی، اقدامی تروریستی و تخطی از تمامی خطوط قرمز است که مسئولیت کامل آن متوجه تشکیلات خودگردان و سرویس‌های امنیتی آن است.

عزالدین عموم ملت فلسطین و نهادها و مراکز علمی را به برگزاری راهپیمایی و تحرکات مسالمت‌آمیز در مخالفت با این جنایت فراخواند.

از سوی دیگر، جبهه خلق برای آزادی فلسطین هم ضمن محکوم کردن این جنایت، خواستار تحقیقات فوری در این رابطه شد و نسبت به آثار و پیامدهای خطرناک تکرار چنین جنایاتی در جامعه فلسطین هشدار داد.

جنبش ابتکار ملی فلسطین هم ضمن هشدار نسبت به هرج و مرج و ناامنی و حملات علیه شهروندان فلسطینی، تاکید کرد که دشمن صهیونیستی تنها طرفی است که از این وضعیت سود می‌برد.

کد خبر 5544713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha