۱ مرداد ۱۴۰۱، ۱۴:۳۶

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین:

عملکرد بانک‌های خصوصی در استان قزوین رضایت بخش نیست

عملکرد بانک‌های خصوصی در استان قزوین رضایت بخش نیست

قزوین- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین عملکرد بانک های خصوصی در استان قزوین را رضایت بخش ندانسته و گفت: با بانک هایی که گردش مالی استان را با اختلال روبرو میکنند برخورد می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، میثم پیله فروش در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی که ظهر شنبه در سالن شهید امامی استانداری قزوین برگزار شد اظهار کرد: عملکرد بانک‌های خصوصی با جذب سرمایه‌های سرگردان به بانک‌های دولتی و صنعت ضربه میزند
وی افزود: بانک‌های خصوصی ابتدا منابع را از بانک‌های دولتی جدا می‌کنند و آنها را تحت فشار قرار می‌دهند و سپس به جای اینکه سرمایه را داخل استان هزینه کنند آن را از استان خارج می‌کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین تاکید کرد: در این خصوص با وجود جلسات متعدد با بانک‌ها نتیجه مطلوبی نگرفته‌ایم و باید بگوییم عملکرد بانک‌های خصوصی در استان قزوین رضایت بخش نیست.

وی مطرح کرد: اگر روال برای آینده بر آنچه تا امروز اتفاق افتاده ادامه داشته باشد مصوب می‌کنیم بانک‌های خصوصی که گردش مالی استان و صنعت را با اختلال رو به رو کرده‌اند، توسط دادستانی اخلال گر در نظام اقتصادی شناخته خواهند شد.

این مسئول تبیین کرد: وظیفه شبکه بانکی حمایت از تولید است ولی اتکای صرف به تسهیلات بانکی درست نیست و باید از سایر روش‌های تأمین سرمایه در گردش که بارها مورد تاکید قرار گرفته استفاده شود.

وی یادآور شد: رفع مشکلات سرمایه در گردش از اولویت‌های تخصیص منابع در سفر رئیس جمهور بوده است و این موضوع جزو دسته‌هایی است که با جدیت پیگیر تحقق آن هستیم.

پیله فروش به ساماندهی فروشگاه‌های سم فروشی و داروخانه‌های گیاهی در استان قزوین اشاره کرد و گفت: باید نظارت ویژه ای بر عملکرد این فروشگاه‌ها وجود داشته باشد و در خصوص فعالیت آنها تجدید نظر شود چرا که این موضوع تأثیر زیادی بر محیط زیست و مصارف غذایی دارد.

وی تاکید کرد: باید صنف داروخانه‌های کشاورزی داشته باشیم تا به این موضوع تخت نظارت قانون رسیدگی شود.

این مسئول بیان کرد: این موضوع و تأثیر فروش سم‌های کشاورزی باید با نظر سازمان غذا و دارو اتفاق بیفتد.

کد خبر 5545029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha