۲ مرداد ۱۴۰۱، ۸:۴۵

سیستان و بلوچستان رتبه دوم ایجاد خانه‌های خلاق را دارا است

سیستان و بلوچستان رتبه دوم ایجاد خانه‌های خلاق را دارا است

زاهدان- استاندار سیستان و بلوچستان گفت: این استان از لحاظ رتبه بندی های علمی جایگاه خوبی دارد به طوریکه در ایجاد خانه های خلاق رتبه دوم و در ایجاد شرکت‌های خلاق رتبه پنجم کشور را داراست‌.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری حسین مدرس خیابانی در نشست قرارگاه توسعه دانش بنیان اظهار داشت: با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب باید از تمام دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی برای حل مسائل روزمره استفاده کنیم.

وی افزود: امسال نقطه عطفی است تا ما از توان و ظرفیت دانشگاه‌ها بیشترین استفاده را داشته باشیم تا از این طریق بتوانیم مسائل محوری مردم را در حوزه‌های مختلف حل کنیم.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در این استان دستگاه‌های اجرایی باید یکدیگر برای حل مشکلات هم قدم شوند.

وی خاطر نشان کرد: در شعار امسال کلید واژه دانش بنیان بین دو واژه تولید و اشتغال قرار گرفته و نشان از این دارد که قرارگاه دانش بنیان حتماً باید منجر به تولید و اشتغال شود.

مدرس خیابانی تاکید کرد: تشکیل شرکت‌های دانش بنیان و اجرای طرح‌های علمی باید به تولید محصول و متعاقب آن ایجاد اشتغال برای جوانان استان منجر شود.

وی با اشاره به برگزاری جلسات و کارگروه‌ها برای تولید و ایجاد اشتغال اذعان کرد: هدف از برگزاری نشست‌ها و کارگروه‌ها ایجاد هماهنگی و مرور اولویت‌ها همچنین هم‌افزایی بین مدیران دستگاه‌های اجرایی است.

استاندار سیستان و بلوچستان ابراز امیدواری کرد: خوشبختانه موضوع دانش بنیان از سطح ملی به مراکز دانش بنیان در استان و شهرستان رسیده و همگی به نوعی با آن درگیر هستند که این بسیار در پیشبرد اهداف اهمیت دارد.

وی ادامه داد: گسترش مراکز نوآوری و رشد با محوریت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در دانشگاه علوم پزشکی زابل و ایرانشهر یکی از اولویت‌های استان بوده که باید به طور جدی در دستور کار قرار گیرد.

کد خبر 5545470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha