۲ مرداد ۱۴۰۱، ۲۳:۴۰

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد؛

اختصاص ۱۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار مشاغل خانگی به همدان

اختصاص ۱۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار مشاغل خانگی به همدان

همدان- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اختصاص ۱۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار مشاغل خانگی به همدان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، یوسف شعبانی یکشنبه در جلسه تبیین و تشریح اعتبارات و تعهد اشتغال مشاغل خانگی در سال ۱۴۰۱ گفت: مبلغ یک هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات از محل تسهیلات قرض‌الحسنه در سال‌جاری برای پرداخت به متقاضیان مشاغل خانگی استان همدان در نظر گرفته شده است، گفت: این رقم در سال گذشته ۷۴۰ میلیارد ریال بود که این تسهیلات به صورت کامل جذب شد.

وی با اشاره به افزایش ۳۶ درصد اعتبار استان از محل تسهیلات ارزان قیمت مشاغل خانگی نسبت به سال گذشته افزود: اشخاص پشتیبان و پیشران‌های فعال برای دریافت تسهیلات در اولویت قرار دارند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان در ادامه، خاطر نشان کرد: نرخ سود این تسهیلات ۴ درصد و باز پرداخت آن با توجه به نوع طرح ۳ الی ۵ ساله است که توسط چهار بانک توسعه تعاون، رفاه کارگران، کشاورزی و پست بانک پرداخت می‌شود.

این مسئول در ادامه با عنوان تسهیل شرایط اعطا مجوز به متقاضیان فعالیت در حوزه مشاغل خانگی گفت: بالغ بر ۵۰۰ عنوان رشته مشاغل خانگی در زمینه‌های فرهنگی، هنری، تولیدی، صنعت، خدمات، شیلات، صنایع تبدیلی و تکمیلی، تولیدی، گیاهان دارویی وغیره در سایت بارگذاری شده که تعداد ۴۸۶ مورد مجوز به صورت آنی صادر می‌شود.

وی ادامه داد: متقاضیان بر اساس رسته فعالیت خود برای اخذ مجوز می‌توانند از طریق دستگاه‌های اجرایی جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، صنعت معدن و تجارت، فرهنگ و ارشاد اسلامی به صورت کاملاً الکترونیکی اقدام کنند.

شعبانی در این راستا افزود: آن دسته از فعالین مشاغل خانگی که تجربه و مهارت کافی در رشته فعالیت خود را دارند می‌توانند با مراجعه به اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای و شرکت در آزمون کارت مهارت دریافت کنند.

وی، مشاغل خانگی را آن دسته از فعالیت‌هایی دانست که توسط عضو یا اعضا خانواده در فضای مسکونی در قالب یک طرح کسب و کار، بدون مزاحمت و ایجاد اخلال در آرامش واحدهای مسکونی همجوار شکل می‌گیرد و به تولید خدمت و یا کالای قابل عرضه به بازار خارج از محیط مسکونی منجر می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان در پایان افزود: بررسی‌ها حاکی از این است که با توسعه فناوری‌های نوین به ویژه در حوزه دیجیتال و گسترش فضای مجازی، فرصت‌های زیادی برای شکل‌گیری مشاغل خانگی ایجاد شده است، به طوری که ۲۰ درصد درآمد کشورهای در حال توسعه از مشاغل خانگی به دست می‌آید و باید توجه داشت که کسب و کار خانگی از نظر ایجاد شغل، نوآوری در عرضه محصول یا خدمت موجب تنوع و دگرگونی در فضای اقتصاد استان می‌شود.

کد خبر 5546233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha