۵ مرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۵۴

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر:

توسعه پایگاه های هلال احمر / تجهیزات امدادی بومی سازی شود

توسعه پایگاه های هلال احمر / تجهیزات امدادی بومی سازی شود

بیرجند- رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر با تاکید بر توسعه پایگاه های هلال احمر گفت: جهیزات امدادی هلال احمر با کمک شرکت های دانش بنیان داخلی بومی سازی می شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی ولی پور ظهر چهارشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی اظهار داشت: رده دوم فعالیت‌های جمعیت هلال احمر را در حالی آغاز می‌کنیم که به دلیل تغییرات شرایط آب و هوایی بستر مخاطرات شناخته شده است.

وی با بیان اینکه کشور ایران جزو ۱۰ کشور حادثه خیز دنیا محسوب می‌شود، افزود: مجموعه جمعیت هلال احمر طبق اساس نامه سال ۹۸ در قانون مدیریت بحران وظایف خطیری دارد که دفاع از جان و سلامت مردم وجه مشترک با سازمان‌های نظامی است و در این راه باید آمادگی لازم را داشته باشد.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر با اشاره به اینکه در طول ادوار گذشته همواره شاهد حضور مدیران در سطوح استانی، ستادی و شهرستانی بودیم، گفت: تجهیزات امدادی هلال احمر با کمک شرکت‌های دانش بنیان داخلی بومی سازی می‌شوند.

وی با تاکید به توسعه پایگاه‌ها، عنوان کرد: خوشبختانه برای اولین بار در دولت سیزدهم در سفرهای ریاست جمهوری در خصوص پروژه‌های هلال احمر بودجه مصوب می‌شود.

ضرورت تهیه طرح آمایش خطر پذیری استان

به گفته وی طرح آمایش خطر پذیری خراسان جنوبی هر چه زودتر باید تهیه شود و در این زمینه آماده هر گونه حمایت از اجرای این طرح در استان هستیم.

وی اضافه کرد: ذخایر انبارهای استان با دستور رئیس جمهور در حال ترمیم است و در سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی اعتباری برای این هلال احمر استان اختصاص یافت که هنوز تخصیص نیافته و اقدام لازم در این خصوص باید انجام شود.

وی با بیان اینکه توسعه و تجهیز پایگاه های امداد و نجات از اولویت های هلال احمر است، تصریح کرد: پایگاه پشتیبانی مرکز استان هلال احمر که در واقع پایگاه پشتیبان شرق کشور است باید تکمیل شود تا در مواقع بحران از آن استفاده شود.

ولی پور ادامه داد: جمعیت هلال احمر دولت کوچکی است که وظایف حدود هشت وزارتخانه را بر عهده دارد که در این راستا علاوه بر تدوین نقشه راه هلال احمر، برای ایجاد آمادگی و پاسخ جمعیت در حوادث در کنار برنامه توسعه هفتم کشور، برنامه پنج ساله هلال احمر در حال تدوین است.

به گفته وی در این برنامه نیروی انسانی و تجهیز و توسعه پایگاه های امداد و نجات مورد توجه قرار گرفته است و در خراسان جنوبی اقدامات خوبی برای احداث این پایگاه ها انجام شده است.

وی تجهیز مرکز پشتیبانی عملیات استان و پایگاه امداد و نجات بوذرجمهر قاین و توسعه دیگر پایگاه های استان را از اقداماتی دانست که در دستور کار قرار دارند.

کد خبر 5548829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha