۸ مرداد ۱۴۰۱، ۰:۴۱

آمریکا:

نشانه‌ای از اقدام نظامی چین بر سر تایوان دیده نمی شود

نشانه‌ای از اقدام نظامی چین بر سر تایوان دیده نمی شود

آمریکا اعلام کرده که هیچ نشانه‌ای از اقدام و یا تحرکات نظامی چین بر سر تایوان وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تی آر تی، کاخ سفید اعلام کرد علیرغم هشدارهای پکن به واشنگتن مبنی بر «بازی با آتش» به دلیل گزارش‌های تأیید نشده درباره برنامه سفر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، هنوز هیچ نشانه‌ای از افزایش فعالیت‌های نظامی چین دیده نشده است.

«جان کربی»، سخنگوی امنیت ملی کاخ سفید در پاسخ به سوالی درباره سفر احتمالی نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به این جزیره، گفت: ایالات متحده هیچ مدرکی دال بر فعالیت نظامی احتمالی چین علیه تایوان ندیده است.

کربی روز جمعه به خبرنگاران گفت: ما هیچ نشانه فیزیکی و ملموسی در رابطه با تایوان از سوی چین ندیده‌ایم.

طی چند روز گذشته چین نسبت به سفر احتمالی پلوسی به تایوان به عنوان نمایش حمایت از تایوان، هشدار داده بود.

تنش‌ها بر سر جزیره تایوان، موضوع مهم تماس تلفنی جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا و همتای چینی اش، شیء جین پینگ در روز پنجشنبه بود که در طی آن رئیس‌جمهور چین به همتای آمریکایی خود هشدار داد که بر سر تایوان با آتش بازی نکند.

اگر پلوسی با وجود هشدارهای چین به تایوان سفر کند، او دومین مقام آمریکایی خواهد بود که پس از سفر نیوت گینگریچ جمهوری خواه در سال ۱۹۹۷ به تایوان سفر می‌کند.

گفته شده سایر اعضای کنگره ممکن است پلوسی را در سفر به تایوان همراهی کنند، سفری که ممکن است هفته آینده انجام شود. دفتر پلوسی اما تاریخی را در این ارتباط اعلام نکرده است.

پکن تایوان را به عنوان یک «استان جدا شده» می‌داند که در قالب سیاست چین واحد تعریف می‌شود.

روابط واشنگتن و تایپه از زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق ایالات متحده، به طور قابل توجهی افزایش یافته است، به طوری که قانونگذاران سابق و فعلی آمریکا در چند نوبت به این جزیره ۲۵ میلیون نفری سفر کردند.

ایالات متحده به طور رسمی چین را در سال ۱۹۷۹ به رسمیت شناخت و روابط دیپلماتیک خود را از تایپه به پکن تغییر داد و تایوان را به عنوان بخشی از سرزمین اصلی تحت سیاست چین واحد واشنگتن پذیرفت.

کد خبر 5550707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
      0 0
      آمریکا اعلام کرده متاسفانه هیچ نشانه‌ای از اقدام و یا تحرکات نظامی چین بر سر تایوان وجود ندارد.