۹ مرداد ۱۴۰۱، ۸:۵۵

رئیس منابع طبیعی تنگستان:

سازه‌های آبخیزداری تنگستان به صورت کامل آبگیری شدند

سازه‌های آبخیزداری تنگستان به صورت کامل آبگیری شدند

بوشهر- رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان تنگستان گفت: در پی بارش‌های اخیر سازه‌های آبخیزداری تنگستان به صورت کامل آبگیری شدند.

آزاده قاسم زاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در پی بارش‌های اخیر بندهای خاکی و سنگی - ملاتی احداث شده در سطح شهرستان تنگستان در رقبات آباد و سمل بطور کامل آبگیری شده است.

وی اضافه کرد: هدف از احداث سازه‌های آبخیزداری کنترل فرسایش و رسوب، حفظ آب، تغذیه سفره های آب زیرزمینی، جلوگیری از خطر سیل گیری مناطق پائین دست و توسعه بخش کشاورزی و همچنین به تاخیر انداختن سرعت روان آب حاصل از سیلاب است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان تنگستان بیان کرد: سازه های احداث شده در حوزه آبخیز آبکره - سمل در سال ۱۴۰۰ با اعتباری حدود ۱۲ میلیارد تومان از محل محرومیت زدائی اجرا شد که دو سازه با قابلیت استحصال ۵۶۵ هزار متر مکعب آب در هر مرحله آبگیری به طور کامل به پایان رسیده و سازه ای جدید هم جانمایی شده است.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع تمام سازه های احداث شده قابلیت استحصال یک میلیون و ۳۰۰ هزار متر مکعب آب در یک مرحله داشته و در طول سال سه مرحله آبگیری صورت می گیرد.

قاسم زاده افزود: در صورت تامین اعتبار، این شهرستان پتانسیل اجرای هر چه بیشتر سازه های آبخیزداری را جهت حفظ منابع پایه دارد.

کد خبر 5551804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha