۹ مرداد ۱۴۰۱، ۱۱:۴۲

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل:

مردم هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند/پرهیز از صعود به ارتفاعات

مردم هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند/پرهیز از صعود به ارتفاعات

اردبیل- مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل گفت: مردم و شهروندان هشدارهای هواشناسی در زمینه بارش‌های سیل‌آسا را جدی گرفته و از استقرار در نقاط پرخطر خودداری کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی خدمتی پیش از ظهر یکشنبه در جلسه فوق‌العاده ستاد مدیریت بحران در استانداری اردبیل با اشاره به خسارات سیل در بسیاری از مناطق کشور و امکان بارندگی‌های شدید در روزهای آینده در اردبیل اظهار کرد: ستاد مدیریت بحران اردبیل آمادگی کامل را برای مقابله با آسیب‌های احتمالی سیلاب در اردبیل دارد.

وی با اشاره به اینکه مردم باید همکاری لازم را با مدیریت بحران داشته و در روزهای اخیر هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند، تصریح کرد: احتمال سیل در برخی از نقاط این استان وجود دارد و ضروری است شهروندان و گردشگران از استقرار در نقاط پرخطر خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل با تاکید بر لزوم جدی گرفتن هشدارهای هواشناسی گفت: ستاد بحران استان با هماهنگی فرمانداران، بخشداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی مربوطه در حال آماده‌باش بوده و هشدارهای لازم نیز برای رعایت موارد ایمنی از طرق مختلف اعم از مکاتبه، پیامک و رسانه‌های رسمی و مجازی به اعضای ستاد، فرمانداران و همچنین مردم استان اعلام شده است.

خدمتی با بیان اینکه استان اردبیل جز استان‌های حادثه‌خیز بوده و با وقوع بارندگی شدید امکان سیلابی شدن معابر، خیابان‌ها و رودها وجود دارد، افزود: شهروندان و گردشگران از توقف در مسیرهای خطرناک، توقف در مسیر ساختمان‌ها و دیوارهای نیمه‌کاره و فرسوده، زیر درختان کهنسال و حاشیه رودخانه‌ها در هنگام سیلاب خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل با تاکید بر اجتناب از تردد و اسکان در حاشیه و بستر رودخانه‌ها، اجتناب از هرگونه جابجایی و کوچ عشایر، خودداری از صعود به ارتفاعات و پرهیز از قرار گرفتن در مسیل‌ها خاطرنشان کرد: شهروندان با خودداری از پارک خودروها در کنار رودخانه‌ها و درختان فرسوده، پرهیز از پرواز با هواپیمای سبک و بالگرد، تقویت گلخانه‌های استان، حفاظت از کندوهای زنبور عسل و حفاظت از تجهیزات آبیاری و حفاظت از تأسیسات عمومی شهری به منظور جلوگیری از خسارت‌های احتمالی مدیریت بحران را یاری کنند.

کد خبر 5552030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha