۹ مرداد ۱۴۰۱، ۱۴:۵۱

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین خبر داد؛

رشد ۴۵ درصدی اظهارنامه‌های دریافتی در قزوین

رشد ۴۵ درصدی اظهارنامه‌های دریافتی در قزوین

قزوین- مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین از رشد ۴۵ درصدی اظهارنامه‌های دریافتی از اشخاص حقیقی در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، عزیزاله عباس پور اظهار کرد: امسال در مهلت تعیین شده برای ارائه اظهارنامه مالیاتی صاحبان مشاغل، حدود ۴۹ هزار و ۵۷۳ فرم تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم و ۲۲ هزار و ۴۷۳ فقره اظهارنامه به سازمان امور مالیاتی کشور ارسال شد.

وی با بیان اینکه این رشد چشمگیر، نشانه ارتقای تمکین مالیاتی است، گفت: در دریافت اظهارنامه اشخاص حقیقی شاهد رشد ۴۵ درصدی هستیم که طبیعتاً اشراف اطلاعاتی سازمان به داده‌ها و اطلاعات مربوط به مبادلات اقتصادی که بیش از هر چیز حاصل ساماندهی دستگاه‌های کارتخوان بود، بسیار در شکل گیری این وضعیت ایده آل مؤثر بوده است.

عباس پور افزود: همانگونه که در چند ماه گذشته وعده شده بود از بیست و یکم تیرماه سال جاری و همزمان با هفته فرهنگ مالیاتی، امکان عضویت مؤدیان محترم در «سامانه ملی مؤدیان مالیاتی» در اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان فراهم آمده است.

وی عنوان کرد: از کلیه مؤدیان مشمول این قانون دعوت می‌کنیم جهت عضویت در این سامانه و ایجاد کارپوشه اختصاصی به نام خود، با مراجعه به درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی کشور به آدرس my.tax.gov.ir برای عضویت در سامانه مؤدیان و ایجاد کارپوشه اقدام نمایند.

مدیرکل امور مالیاتی استان خاطرنشان کرد: در حال حاضر عضویت در «سامانه ملی مؤدیان» برای مؤدیان علاقه مند اختیاری است و در ماه‌های آینده حسب فراخوان‌های اعلامی سازمان امور مالیاتی کشور، مؤدیان مشمول مکلف به عضویت در این سامانه خواهند بود.

کد خبر 5552267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha