امروز برگزار شد؛

برگزاری تظاهرات گسترده در بغداد+ فیلم

برگزاری تظاهرات گسترده در بغداد+ فیلم

منابع عراقی از تظاهرات گسترده حامیان هیئت هماهنگی در بغداد و شعارهایی که آنها سر می دهند، خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بغداد الیوم، جمعیت انبوهی عصر امروز (دوشنبه) به دعوت کمیته «حمایت از مشروعیت و حفاظت از نهادهای حکومتی» وابسته به چارچوب هماهنگی شیعیان (الاطار التنسیقی) در نزدیکی ورودی‌های منطقه سبز تجمع کردند.

تظاهر کنندگان در حمایت از نهادهای قانونی عراق و در حمایت از مرجعیت و علیه آمریکا شعارهایی سر دادند. تظاهر کنندگان تصاویر آیت الله سیستانی را حمل می کنند. حاضران در این تجمع، با در دست داشتن پارچه‌نوشته‌ها و پلاکاردهایی در حمایت از حکومت قانون، الحشدالشعبی و آیت‌الله سید علی سیستانی مرجع عالیقدر شیعیان شعار دادند. آن‌ها شعار می‌دادند: «تاج تاج علی رأس سید علی سیستانی» (سید علی سیستانی تاج سر ماست)

برگزاری تظاهرات گسترده در بغداد+ فیلم

توصیه های الخزعلی به تظاهرات کنندگان

قیس الخزعلی دبیر کل عصائب اهل الحق عراق به تظاهر کنندگان در بغداد، توصیه هایی کرد.

وی اعلام کرد: اولا تظاهرات شما علیه شخص یا گروهی نباشد و فقط برای عراق باشد. شعارهایتان فقط در این راستا باشد.

الخزعلی تاکید کرد: در ثانی بدانید که مرجعیت هم اکنون شما را رصد می کند و عراقیها و همه جهانیان نظاره گر شما هستند. شما فرزندان مرجعیت و حشد و مقاومت هستید و این را با تظاهرات مسالمت آمیز خود نشان دهید.

وی گفت: اجازه تعدی به نیروهای امنیتی ندهید و وجبی داخل منطقه سبز نروید و یک پیام را دنبال کنید که به خاطر عراق به تظاهرات دست زده اید.

حمله به  تظاهرات کنندگان در بغداد+ فیلم

این در حالی است که برخی منابع عراقی از درگیری هایی میان تظاهر کنندگان و نیروهای امنیتی خبر دادند.

منابع عراقی از حمله به تظاهر کنندگان مسالمت آمیز و زخمی شدن شماری از تظاهر کنندگان خبر می دهند.

شبکه الجزیره نیز اعلام کرد که نیروهای امنیتی از کامیون‌های آب‌پاش برای ممانعت از نزدیک شدن تجمع کنندگان به منطقه سبز استفاده می‌کنند.

این تظاهرات به شکل روان در جریان است و شرکت کننده شعارهایی در حمایت از عراق سر می دهند. تظاهر کنندگان شعار می دهند، نعم نعم للعراق(آری آری به عراق) کلا کلا لفتنه(نه به فتنه).

جمعیت کثیری از تظاهرکنندگان که خواستار حفاظت از دولت و نهادهای آن هستند به دلیل محدودیت های امنیتی همچنان در مسیر ها گیر کرده اند و حرکت به سمت محل تظاهرات ادامه دارد.

نوری المالکی رئیس ائتلاف دولت قانون عراق خطاب به تظاهرکنندگان در بغداد اعلام کرد: از تظاهرکنندگان هیئت هماهنگی می خواهم که وارد منطقه سبز نشوند.

از سوی دیگر صالح محمد العراقی که به وزیر صدر معروف است، گفت: تعدی تظاهرکنندگان هیئت هماهنگی به نیروهای امنیتی تاسف بار است. تظاهرکنندگان باید مسالمت آمیز رفتار کنند و به نیروهای امنیتی تعدی نکنند.

همزمان شبکه الجزیره به نقل از برخی از منابع عراقی اعلام کرد که مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق از حشد شعبی عراق خواسته است که حائلی میان تظاهرکنندگان و نیروهای ویژه تامین امنیت منطقه الخضراء باشد.

منابع عراقی اعلام کردند که تظاهر کنندگان حامی چارچوب هماهنگی از پل معلق بغداد خارج شدند. این تظاهرات در کمال نظم و انضباط برگزار شد.

کد خبر 5553401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha