۱۱ مرداد ۱۴۰۱، ۱۱:۲۲

معاون فنی مرکز بهداشت کرمانشاه:

کرمانشاهیان تزریق دز یادآور واکسن کرونا را فراموش نکنند

کرمانشاهیان تزریق دز یادآور واکسن کرونا را فراموش نکنند

کرمانشاه- معاون فنی مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: کرمانشاهیان تزریق دز یادآور واکسن کرونا را فراموش نکنند.

سارا شاه آبادی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به سیر صعودی تعداد مبتلایان به بیماری کرونا و شیوع زیر سویه جدید امیکرون با قدرت سرایت بالا توصیه می‌شود برگزاران مراسم عزاداری محرم، این مراسم را در اماکن و فضاهای باز با رعایت فاصله‌گذاری مناسب و حداقل تعداد نفرات برگزار کنند.

وی افزود: زیر سویه جدید امیکرون قدرت سرایت زیادی دارد و هر فرد بیمار می‌تواند ۱۸ نفر را آلوده کند توصیه می‌شود کودکان و سالمندانی که بیماری زمینه‌ای دارند در اجتماعات شرکت نکرده و از طریق صدا و سیما مراسمات را دنبال کنند.

معاون فنی مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: بهتر است مراسم عزاداری و تجمعات بیشتر از ۲ ساعت طول نکشد و در طول برگزاری به طور مداوم از ماسک استفاده و از ذبح و قربانی احشام جلو هیئت‌ها خودداری شود.

شاه آبادی با اشاره به اهمیت تزریق واکسن خاطرنشان کرد: افرادی که در مراسم عزاداری شرکت می‌کنند نوبت تکمیلی واکسن خود را تزریق کنند و درخواست می‌شود مردم از توزیع نذورات در مکان‌های برگزاری مراسم خودداری کنند.

وی در خصوص توزیع نذورات در ماه محرم، بیان کرد: بهتر است به صورت بسته‌های خشک درب منازل با اولویت نیازمندان انجام شود اما اگر اصرار بر پخش نذری به شکل پخته شده دارند اولاً پذیرایی در محل نباشد و یا در فضای باز انجام شود و در استفاده از ظروف یکبار مصرف نیز دقت کنند و ظروف مناسب مواد غذایی داغ و بر پایه گیاهی مورد استفاده قرار گیرد.

کد خبر 5553600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha