مقام دولت نجات ملی یمن:

تمدید آتش بس فرصتی برای لغو محاصره یمن است

تمدید آتش بس فرصتی برای لغو محاصره یمن است

وزیر حمل و نقل دولت نجات ملی یمن تاکید کرد که تمدید آتش بس فرصتی برای لغو محاصره و اثبات میزان جدیت طرف ها برای کاستن از درد و رنج ملت یمن است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، «عبدالوهاب الدره» وزیر حمل و نقل دولت نجات ملی یمن تاکید کرد که تمدید آتش بس فرصتی برای لغو محاصره و اثبات میزان جدیت طرف ها برای کاستن از درد و رنج انسانی و اقتصادی ملت یمن است.

وی افزود: ما خواستار بازگشایی کامل فرودگاه بین المللی صنعا، ورود کانتینرها و کالاها به بندر الحدیده و بازگشایی راه های تمام استان های یمن هستیم.

وزیر حمل و نقل یمن اظهار داشت: سازمان ملل باید برنامه ریزی پروازها را به صورت روزانه از طریق فرودگاه صنعا تسریع بخشد تا بیماران، دانشجویان و سایر مسافران بتوانند با سهولت رفت و آمد کنند.

عبدالوهاب الدره تاکید کرد: ما از سازمان ملل می‌خواهیم که تمامی مفاد آتش‌بس را اجرا کند، برنامه روزانه پروازها را در فرودگاه بین المللی صنعا دنبال کند، پروازها به مقاصد جدید و سایر استان ها را برنامه ریزی کند و به کشتی‌های باری و مشتقات نفتی اجازه دهد بدون هیچ مانعی وارد بندر الحدیده شوند.

پیش از این، وزارت خارجه عربستان سعودی نیز با استقبال از تمدید دو ماهه آتش بس در یمن، بدون اشاره به محاصره همه جانبه زمینی، هوایی و دریایی این کشور و تعطیلی بندر الحدیده و همچنین منع پرواز از فرودگاه بین المللی صنعاء، از دولت نجات ملی یمن خواست که گذرگاه‌های مسدود در استان تعز را بازگشایی کند.

گفتنی است هانس گروندبرگ فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن شامگاه گذشته از تمدید دو ماهه آتش بس در یمن خبر داد.

کد خبر 5555484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha